У початок

Незалежні китайські НПЗ у березні наростили виробництво

Використання потужностей на незалежних НПЗ Китаю зросло у березні, але вони продовжують стикатися з короткостроковим тиском через низький внутрішній попит на паливо й ризики постачання, спричинені санкціями й тарифами США, повідомляє Reuters із посиланням на джерела галузі.

«Чайники», які становлять одну чверть переробних потужностей Китаю, – ключові покупці сирої нафти з росії, Ірану й Венесуели за зниженими цінами. Однак саме вони відчувають основний тягар жорсткішої політики США щодо експорту цих країн, зокрема санкцій, запроваджених у січні, які суттєво сповільнили потоки нафти у Китай з росії.

За даними Oilchem, рівень використання потужностей серед «чайників» у Шаньдуні в березні зріс до 46%, що стало першим підвищенням за три місяці. Однак це зростання базувалося на низьких показниках: у лютому завантаження впало до 45%, що є найнижчим рівнем принаймні за два роки.

Перероблення зросло завдяки поліпшенню постачань з росії й Ірану, які здійснювалися непідсанкційними танкерами, але рівень завантаження НПЗ у 65% наприкінці 2023 року залишається недосяжним. Для порівняння, державні НПЗ Китаю працюють на понад 75% потужностей, зазначає Oilchem.

Консалтингова компанія FGE оцінює, що у березні незалежні НПЗ Шаньдуна відновили видобуток до 50 тис. барелів на добу (б/д), хоча це значно нижче від рівня грудня 2024 року, коли показник становив 400 тис. б/д.

Зі слів Міа Генга, керівника відділу аналізу нафти FGE, видобуток повинен покращитися у квітні й травні завдяки сезонному зростанню попиту на дизель, але залишатиметься на 250 тис. б/д нижче від рівня минулого року.

Скорочення світових цін на нафту із січня й технічне обслуговування державних НПЗ, таких як Sinopec — найбільшого нафтопереробного заводу (НПЗ) в Азії, також позитивно вплинули на темпи виробництва «чайників».

Водночас кілька великих НПЗ зупинять роботу на обслуговування у квітні, скоротивши перероблення на 1,8 млн б/д, із подальшим зменшенням до 1,2 млн б/д у травні, за підрахунками Reuters.

Однак очікувані нові санкції США проти Ірану створюють невизначеність у постачанні сировини й підривають прибутковість. Споживання бензину й дизельного пального у Китаї, за даними аналітичного центру при China National Petroleum Corp, цього року скоротиться на 3%.

Нові мита, введені президентом США Дональдом Трампом, і реакція Китаю 4 квітня у вигляді впровадження додаткового 34% мита на всі американські товари, викликали нові занепокоєння щодо глобальної торговельної війни, яка ще більше обмежить попит на паливо в Китаї.

Додаткові обмеження виникли через санкції США проти Shouguang Luqing Petrochemical із Шаньдуна, що є частиною політики «максимального тиску» на Іран.

Джанів Шах, віцепрезидент Rystad Energy, зазначив, що незалежні НПЗ можуть бути змушені закуповувати більше нафти з росії, Бразилії чи Близького Сходу або скорочувати обсяги через зростання цін на сировину.

Це, своєю чергою, порушить експорт палива з Китаю й підвищить волатильність на азійських і світових ринках нафти.

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти