Невеликі незалежні нафтопереробні заводи (НПЗ) Китаю скорочують виробництво через більш суворий податковий режим, який може пришвидшити зупинку в секторі, що переживає конфлікт, повідомляє Bloomberg.
Нафтопереробники, яких називають «чайниками», перебувають у центрі уваги урядових прагнень викоренити надлишок потужностей. Місцева влада, зокрема у центрі промисловості провінції Шаньдун, націлена на податкові пільги для однієї зі своїх дешевших видів сировини, мазуту, який підвищив витрати й змусив «чайників» знизити завантаження.
Для деяких компаній ситуація може стати невиправною, оскільки нафтова промисловість Китаю бореться з падінням попиту на такі продукти, як бензин, через уповільнення економіки й електрифікацію транспортного сектора.
«Чайники», на які припадає понад п’яту частину нафтоперероблення у країні, особливо вразливі, тому що вони вже працюють із надзвичайно низькою маржею. За даними галузевого консультанта Mysteel OilChem, прямогонний мазут, який здебільшого постачається росією, – альтернатива для невеликих заводів, які не можуть отримати доступ до державних квот на імпорт сирої нафти, і становить близько 10% їх вихідної сировини.
Провінції, такі як Шаньдун, більше не пропонують нафтопереробникам 100% знижку на закупівлю мазуту, зі слів джерел, знайомих із цією справою, які побажали залишитися неназваними. Натомість нафтопереробники отримують лише близько 60% своїх витрат після того, як знижка була пов’язана з їхнім виробництвом таких продуктів, як бензин, а не з закупівлею сировини, кажуть джерела.
З їхніх слів, на попит також вплинуло окреме підвищення тарифів на імпорт мазуту з 1% до 3%, яке набуло чинності на початку року.
«Економічні показники перероблення мазуту як вихідної сировини деякий час погіршувалися, — сказала Міа Генг, аналітик промислового консультанта FGE. — Нещодавня зміна податкової політики ще більше знизила інтерес серед нафтопереробників».
Згідно з даними Kpler, імпорт прямогонного мазуту Китаєм у січні впав до 42 тис. барелів на день (б/д), найнижчого показника з 2022 року. російські постачальники намагаються привернути покупців, пропонуючи вантажі мазуту марки М-100 найдешевше за останні 10 років, повідомили в Oilchem.
Але цього може бути недостатньо, враховуючи небажання Пекіна субсидувати найменш прибуткові куточки галузі, особливо тоді, коли цього року набувають чинності нові правила, що обмежують нафтопереробні потужності країни на рівні 1 млрд тонн.
«Нафтопереробні підприємства, які значною мірою залежать від мазуту, вже почали скорочувати обсяги виробництва або навіть припинили роботу на невизначений термін, — сказав Генг з FGE. — Кілька НПЗ у Шаньдуні перебувають у нашому списку для остаточного закриття протягом наступних кількох років».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти