Відтоді, як росія розпочала повномасштабну війну проти України, раніше невідома компанія Gatik Ship Management у Мумбаї купила більше нафтових танкерів, ніж будь-хто інший, повідомляє The Financial Times із посиланням на експертів із судноплавства VesselsValue.
Зазначається, що 2021 року компанія Gatik Ship Management володіла лише двома танкерами-хімовозами. До квітня вона придбала флот із 58 суден загальною вартістю приблизно $1,6 млрд. Проте походження і право власності на бізнес залишаються загадкою, а його корпоративні записи мізерні.
Групу було зареєстровано як експортера в Індії 31 березня цього року, але вона не відображається в офіційному корпоративному реєстрі Індії, повідомляє The Financial Times.
Однією важливою підказкою є те, що Gatik має спільну адресу в похмурому торговому центрі з зареєстрованою в Мумбаї компанією Buena Vista Shipping, ще однією маловідомою компанією, яка два роки тому повідомила про активи на суму трохи більше $100 тис..
Кому насправді належить Buena Vista Shipping і хто фінансував швидке розширення флоту Gatik, збентежило нафтовий ринок. Але суднові брокери, аналітики й торговці сировинними товарами підозрюють зв’язок із його найбільшим клієнтом: російським нафтовим гігантом «роснєфть», повідомляє Financial Times.
Згідно з даними відстеження танкерів, нещодавно придбаний флот Gatik використовувався переважно для транспортування нафти з росії, головним чином до портів Індії.
Аналіз даних аналітичної компанії Kpler, проведений Financial Times, показує, що індійська група відвантажила щонайменше 83 млн барелів російської сирої нафти й нафтопродуктів — цього достатньо, щоб задовольнити загальний попит на нафту у Великобританії протягом більш ніж двох місяців.
Більше половини цього надійшло від «роснєфті». Вважається, що загальні цифри навіть більші, ніж у наборі даних Kpler.
«Після санкцій Заходу було неминуче, що російські нафтові компанії захочуть увійти в судноплавство, і я думаю, що Gatik є яскравим прикладом цього», — сказав Віктор Катона, керівник відділу аналізу сирої нафти Kpler, йдеться у звіті.
ЄС наклав низку обмежень на російську сиру нафту, останнім з яких було обмеження ціни на нафту, що постачається європейськими компаніями. Найбільші клієнти «роснєфті», Trafigura і Vitol, розірвали свої угоди з нею минулого року.
Після санкцій Нью-Делі вирішив збільшити імпорт російської нафти замість того, щоб запроваджувати санкції чи дотримуватись обмеження цін, встановленого G7.
Саме в такому контексті виник Gatik.
VesselsValue, який відстежує продажі танкерів, підрахував, що з березня 2022 року Gatik придбав щонайменше 56 суден, зокрема 13 суден лише в грудні, коли набуло чинності ембарго ЄС на російську нафту.
Зі слів Ребекки Галанопулос з VesselsValue, ці покупки вивели Gatik серед найбільших власників танкерів у світі.
«Щоб пояснити це в перспективі, з майже 14 тис. танкерів, що діють, більшість із цих компаній — 1 361 — володіють менше ніж 10 танкерами; лише 20 компаній, включаючи Gatik, володіють 50 або більше», — додала вона.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти