Компанія Gatik Ship Management із Мумбаї, яка після повномасштабного вторгнення росії в Україну стала значним вантажником російської нафти, більше не користується страхуванням захисту і відшкодування (P&I) від американської компанії, повідомляє Energy Intelligence.
Новина про розрив з Американським клубом з’явилася на тлі того, що ціна на російську нафту марки Urals перевищила межу G7 на рівні $60 за барель уперше після того, як вона набула чинності з 5 грудня.
Відповідно до бази даних безпеки судноплавства Equasis, Gatik створив флот із понад 40 нафтових танкерів з моменту створення після вторгнення росії в Україну торік у лютому.
Вважається, що принаймні 34 із цих суден скористалися захистом і страхуванням відшкодування від Американського клубу, який належить до Міжнародної групи P&I Clubs, яка страхує більшість світового танкерного флоту.
Однак тепер Американський клуб підтвердив, що більше не страхує судна Gatik.
Флот Gatik складається щонайменше з 23 танкерів Aframax, п'яти танкерів Suezmax і одного дуже великого нафтоналивника, а також 14 танкерів для продуктів.
Але, як і для багатьох суден у так званому «тіньовому флоті», які зараз перевозять російську нафту, їхній середній вік становить понад 15 років — момент, коли більшість авторитетних судновласників зазвичай відправляють їх на пенсію, каже Франческо Тасселло, старший аналітик shipbroker Affinity.
Наприклад, танкер Gatik Laconia, який зараз перевозить 600 тис. барелів сирої нафти з російського чорноморського порту в новоросійську до Індії, було побудовано 2003 року, показують дані Equasis.
Його судно Theseus, яке минулого тижня вивантажило подібний за розміром вантаж російської сирої нафти в порту «Тема» в Гані, було побудовано 2006 року.
Gatik є однією з численних судноплавних компаній, що перевозять російську нафту, які з’явилися на Близькому Сході та в Індії за останній рік, але її кінцевий бенефіціарний власник невідомий. Він навіть не має діючого веб-сайту.
Міжнародна морська організація (IMO) минулого тижня попередила, що судна тіньового флоту характеризуються «неякісним обслуговуванням, нечітким правом власності й серйозною відсутністю страхування».
Дані відстеження суден показують, що щонайменше вісім танкерів Gatik перевозили Urals із російських балтійських портів до Індії протягом останнього місяця, а інші здійснювали перевалку з судна на судно в Середземному морі, зокрема біля Греції й іспанського ексклаву Сеута в Північній Африці, а також у водах Малайзії і Кореї.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти