Зростання кількості бронювань нафтових танкерів для перевезення вантажів із Близького Сходу до Індії свідчить про ймовірне збільшення імпорту, оскільки санкції проти основних російських виробників змушують південноазійського імпортера шукати альтернативні джерела постачання. Про це повідомляє Bloomberg.
За даними суднових брокерів, цього тижня було зафрахтовано біля десятка суден для перевезення сирої нафти з таких країн, як Саудівська Аравія, Кувейт, Ірак та Об’єднані Арабські Емірати, через Аравійське море. Це суттєве зростання порівняно з аналогічним періодом минулого місяця, коли зафіксували лише близько чотирьох таких замовлень.
До бронювань входять супертанкери — дуже великі перевізники сирої нафти, а також менші судна типу Suezmax, які планують завантажувати з кінця листопада до грудня. Індійські імпортери продовжують активно шукати додаткові танкери для аналогічних маршрутів, свідчать звіти.
Нафтотрейдери уважно стежать за спотовими і терміновими закупівлями Індії неросійської сирої нафти, намагаючись спрогнозувати подальші дії країни напередодні 21 листопада — дати набуття чинності санкцій США проти «роснєфті» й «лукойлу». Хоча дані про бронювання не вичерпні, оскільки частина угод укладається приватно, вони відображають загальні тенденції закупівель нафтопереробних заводів (НПЗ) і дають змогу оцінити ситуацію на непрозорому ринку.
Останні бронювання сприяли зростанню ставок фрахту: щоденні витрати на оренду нафтового супертанкера з Близького Сходу до Азії наблизилися до п’ятирічного максимуму.
П’ять із семи індійських нафтопереробних заводів, зокрема Reliance Industries Ltd., заявили, що припинять приймати постачання російської сирої нафти після завершення чинного періоду скорочення виробництва цього тижня. Решта дві компанії, ймовірно, продовжать закупівлі у тих російських постачальників, які наразі не перебувають під санкціями.
Щомісячні тендери Індії на закупівлю нафти показали незначне зростання обсягів порівняно зі звичайними рівнями. Водночас, зі слів трейдерів, які беруть участь у цих тендерах, цього недостатньо, щоб компенсувати потенційну втрату понад 1 млн барелів на добу (б/д) російських потоків. Це може пояснюватися тим, що індійські НПЗ неофіційно шукають додаткові обсяги у термінових продавців по всьому Близькому Сходу. Деякі з них також здійснюють спотові закупівлі швидкодоступної кувейтської сирої нафти, яка з’явилася після незапланованого простою на НПЗ Al-Zour.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти