Приватні індійські нафтопереробні підприємства борються з незалежними компаніями в Китаї за завантаження російської нафти ESPO у квітні, підштовхнувши ціни вгору після того, як москва знизила експорт свого флагманського сорту Urals, повідомили Reuters джерела в галузі.
Китай, який збирається імпортувати рекордні обсяги російської сирої нафти в березні, зазвичай забирає всю сиру нафту ESPO, що експортується з тихоокеанського порту «козьміно» через близькість до нього, тоді як санкції проти російської нафти скоротили кількість покупців.
Однак у квітні індійські нафтопереробні компанії Reliance Industries Ltd (RELI.NS) і Nayara Energy розкупили щонайменше п'ять із приблизно 33 вантажів сирої нафти через ESPO завдяки низьким цінам, повідомили чотири особи, знайомі з цим питанням.
Це більше порівняно з одним вантажем для доставки в березні, першим після покупки трьох у листопаді 2022 року, показали дані відстеження суден, зібрані Kpler і Refinitiv.
Одне з джерел повідомило, що ціни на квітневу нафту ESPO для Індії були приблизно на $5 за барель нижчими від котирувань Дубая на основі поставки франко-судно (DES).
Індійські нафтопереробники здебільшого купують російську нафту на умовах доставки, а продавець організовує страхування, фрахт і доставку.
У той час як більшість вантажів нижчі від ліміту, встановленого країнами G7 і Європейським Союзом, ціни на російську нафту з низьким вмістом сірки, яку закуповує Індія, піднялися вище ліміту в $60 за барель через зростання попиту. Згідно з підрахунками Reuters, Китай також купує ESPO за ціною, що перевищує максимальну.
Конкуренція з боку Індії звузила знижки на квітневі постачання ESPO до приблизно $6,80 за барель порівняно з червневою базою ICE Brent DES до північного Китаю з $8,50 за барель минулого місяця для березневих навантажень нафти, повідомили три торгових джерела.
Подібної якості мурбанська нафта з Абу-Дабі торгувалась з премією близько $3,30 до дубайських котирувань на безкоштовній основі.
Для порівняння, згідно з підрахунками Reuters, сира нафта Murban із завантаженням у квітні коштує приблизно на $9 за барель дорожче, ніж ESPO, що постачається до Китаю й Індії.
Згідно з даними Kpler, 2022 року експорт сирої нафти ESPO в середньому становив 800 тис. барелів на день (б/д), що становить 17,3% від загального морського експорту росії.
Експорт головного російського сорту Urals становив у середньому 1,74 млн б/д, хоча москва скоротила експорт зі своїх західних портів на 10% у березні порівняно з попереднім місяцем.
Тим часом у Китаї продовжується купівля ESPO, оскільки країна виходить із режиму нульового поширення COVID-19, що спричиняє відновлення попиту на пальне з боку промисловості й туристичного сектора.
Цього місяця морський імпорт Китаєм російської нафти досягне рекорду в майже 43 млн барелів, включаючи щонайменше 20 млн барелів ESTO.
Солідний попит призвів до зростання фрахтових ставок для танкерів, що перевозять сиру нафту з російського далекосхідного порту «козьміно», великого експортного центру ВСТО, до північного Китаю, до історичного максимуму в $2,4 млн в лютому, перш ніж знизитися до $2,3 млн цього місяця, показали дані Refinitiv Eikon.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти