Окремі мережі АЗС в Україні продовжують ухилятися від сплати податків навіть під час воєнного стану і повномасштабних бойових дій. Про це минулого тижня повідомив голова податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев у своєму telegram-каналі, уточнивши, що перед цим узяв участь у зустрічі із керівниками АЗС на запрошення податкової.
«Подякував компаніям «Амік», Shell, «Укрпалетсистем», «Надія», ОККО, які у війну збільшили податкове навантаження і демонструють зразок фіскальної дисципліни. Але, на жаль, у галузі є й протилежні приклади. Назви компаній називати не буду. Поки що», – заявив Гетманцев.
Про те, що це за компанії, розповів директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
«За даними учасників засідання, пролунали назви «БРСМ» і «Авантаж». За озвученими податківцями даними, зокрема податкове навантаження з ПДВ щодо «БРСМ» склало 0,04%!!!» — йдеться у його дописі в соцмережі Facebook.
І це при тому, як зазначає експерт, що в березні держава знизила ПДВ на пальне з 20-ти до 7% і попри непогану маржинальність паливного бізнесу в сьогоднішніх реаліях.
«Так, є втрати від війни. Але, по-перше, вони є у всіх, по-друге, фактично держава дала вам можливість заробити й швидко відновитись. Але ні, продовжуємо схематозити», — зазначає очільник «А-95».
«Я знаю майже всіх у цій галузі, всі здебільшого молоді, успішні та дууууже заможні. У менеджментах та акціонерах сидять нардепи, колишні міністри (той же Едуард Ставицький в МОТТО), просто давно вже «залимонені» люди», — додав він.
На думку експерта, несплата податків під час війни – це не просто злочин, це підрив її обороноздатності. Тому, з його слів, й покарання має бути оперативним, суворим і невідворотнім.
«Під будь-якими приводами зупиняти ліцензії, заправки неплатників (зробили ж так свого часу з «Глуско»). Споживання пального впало на 35%, тому зачинення третини станцій ніхто навіть не відчує. Крім бюджету, бо той обсяг пального проллється через свідомі й сумлінні мережі, які все сплатять до копійки. Але гадаю, вистачить одного кроку, щоб решта зрозуміла», — вважає Сергій Куюн.
Разом із цим слід зазначити, що, на думку Данила Гетманцева, Державна податкова служба повинна мінімізувати податковий контроль стосовно компаній з високим податковим навантаженням. І, навпаки, посилити контроль щодо тих, хто «явно ухиляється».
«З поверненням акцизу на пальне вимагаю від ДПС вжиття невідкладних заходів щодо повного припинення функціонування чорного ринку пального. До кінця жовтня. Створення прозорого білого ринку палива, чесного, який у рівному обсязі сплачує податки, відповідає інтересам як бізнесу, так і держави», – додав він.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти