У початок

Навіщо платити більше: більшість мереж АЗС платить мінімальну ставку ПнПП

У першому півріччі 2026 року найбільші паливні мережі сплатили 1,72 млрд грн податку на прибуток підприємств (ПнПП), що на 11,9%, або 183 млн грн, більше, ніж за аналогічний період торік (1,54 млрд грн). Про це свідчить дослідження Консалтингової групи «А-95».

Дослідження охопило 40 мереж із загальною кількістю 2 977 АЗС, що становить 55% від загальної кількості ліцензій на роздрібну торгівлю пальним на 30 червня 2026 року.

Лідером галузі з великим відривом залишається ОККО — 244,8 тис. грн на одну АЗС на місяць, що на 12,3% більше від торішнього показника.

Друге місце посідає WOG — близько 126 тис. грн на АЗС щомісяця. За рік показник мережі практично не змінився.

Далі йдуть «Авантаж 7», де сплата ПнПП у розрахунку на одну станцію зросла на 34,6%, до 96,6 тис. грн на місяць, і столична KLO — зростання на 21,2%, до 84,4 тис. грн.

Попри зниження на 5,4%, полтавська BVS залишається серед першої п’ятірки зі сплати цього податку — 86,4 тис. грн на АЗС на місяць. На думку «А-95», зниження може бути пов’язане з переведенням частини станцій на авансовий внесок 45 тис. грн, який застосовується до АЗС, де частка реалізації скрапленого газу перевищує 50%. Нагадаємо, що BVS є одним із найдавніших операторів з роздрібної реалізації LPG.

Водночас абсолютна решта мереж АЗС сплачують податок на прибуток фактично на рівні базового авансового внеску — 30-60 тис. грн з об’єкта на місяць.

«Запровадження авансової сплати податку на прибуток виявилось дуже дієвим механізмом наповнення державного бюджету, який, за нашими оцінками, почав отримувати додатково близько 1 млрд грн, – заявили в Консалтинговій групі «А-95». – Однак ми бачимо великий розрив зі сплати ПнП на місяць між різними мережами, що вказує на збереження можливостей оптимізації оподаткування».

Механізм сплати авансового ПнП запроваджено у грудні 2024 року через хронічні проблеми з «прибутковістю» АЗС, абсолютна більшість яких звітували про багаторічну безприбутковість. Щомісячні авансові внески з податку на прибуток для АЗС становлять 60 тис. грн за кожне місце реалізації, 30 тис. грн — за місце, де продається винятково скраплений газ, і 45 тис. грн — за місце, де частка скрапленого газу становить 50% і більше. Внески не переглядаються за результатами бухгалтерської звітності.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти