Нафтогазова асоціація України (НАУ) бачить ознаки присутності на ринку сумнівних партій дизельного пального й скрапленого газу і тому закликає до подальшого посилення контролю за походженням імпортного пального. Про це йдеться у прес-релізі об’єднання найбільших паливних гравців України.
«На жаль, вимушені констатувати, що з плином часу закордонні постачальники адаптувались до нових вимог і відновили відправлення в Україну нафтопродуктів з ознаками використання російських обсягів. Нашу стурбованість викликають постачання так званих сумішей скрапленого газу з Латвії, Литви й Польщі, які є потужними отримувачами LPG з рф. Зокрема в Україну через країни Балтії продовжує імпортуватись начебто казахстанський газ, який виробляється на переробному заводі в оренбурзі (рф), проте має документ про походження з Республіки Казахстан», – йдеться в повідомленні.
У частині постачання дизпального увагу асоціації прикуто до імпорту з південного напрямку, зокрема з країн, які є отримувачами великих обсягів російського пального, – Туреччини, Єгипту, Марокко, Лівії й Тунісу.
«Можна сперечатись щодо походження нафтопродуктів, що імпортуються з вищезазначених напрямків, але фактом залишається робота цих країн, окремих компаній і портів з росією. Тобто працюючи з ними, ми фактично стимулюємо їхній бізнес з росією, що для України як жертви російської агресії неприпустимо», – каже голова НАУ Ярослав Старовойтенко.
Згідно з прес-релізом, компанії-учасники асоціації вже відмовились від «токсичних» джерел ДП на півдні й нарощують імпорт з півночі, зокрема через Польщу.
Разом із тим, зазначається у повідомленні, багато імпортерів не мають настільки чіткої принципової позиції, продовжуючи купувати пальне сумнівного походження. У зв’язку з цим керівництво асоціації виступає за посилення митного контролю пального, зокрема за рахунок ретельного дослідження всього логістичного ланцюга пального й загалом державної політики щодо антиросійських санкцій.
«Держава має дати чіткий сигнал бізнесу щодо небажаних напрямків і ланцюгів постачань, це дозволить активніше будувати нові напрямки імпорту з метою укріплення енергетичної безпеки України», – зазначив Ярослав Старовойтенко.
Як раніше повідомляв enkorr, боротьбу з можливими постачаннями в Україну російського пального очолила Рада національної безпеки та оборони (РНБО). За результатами засідань створеної у червні 2023 р. робочої групи було напрацьовано конкретні кроки для боротьби з російським ресурсом. Зокрема визначено перелік портів у Чорному й Середземному морях, які отримують значні обсяги ДП з рф і мають можливість переспрямовувати ресурси російського походження в Україну у чистому чи змішаному вигляді.
Енергетичній митниці доручено проводити більш глибокий контроль торговельних і транспортних документів на партії, що імпортуються в Україну, на предмет визначення первинних терміналів відправки. Разом із тим, у рекомендованій РНБО діяльності митників обмежують норми Митного кодексу, який визначає сертифікат походження як достатній документ про підтвердження походження. Енергетична митниця вже спрямувала у відповідальні органи свої пропозиції щодо доповнення Митного кодексу.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти