У початок

Наступного року європейський дизель залишатиметься під тиском

Схоже, що європейський ринок дизельного пального перебуває у перехідному періоді, який визначається економічними труднощами, зниженням структурного попиту й очікуваним закриттям нафтопереробних заводів (НПЗ) у новому році, пише Argus.

Ці фактори чинять знижувальний тиск на маржу нафтоперероблення дизельного пального, при цьому МЕА прогнозує відсутність повернення до високої маржі, яка спостерігалася одразу після пандемії Covid-19. Маржа в Європі мала тенденцію до зниження 2024 року до рівня нижче від $17 за барель, що на третину нижче від $28,53 за барель 2023 року й менш як половина різкого рівня в $37,27 за барель 2022-го.

Європейський попит був помітно слабким. Відповідно до останніх опублікованих даних, у найбільших економіках регіону, Німеччині й Франції, 2024 року споживання дизельного пального скоротилося на 4% і 3% відповідно. Втрата першим дешевого російського газу підірвала його економічну модель, що, здається, мало структурний вплив на національний попит на дизельне пальне.

Будь-яке покращення європейської економіки 2025 року, ймовірно, стане попутним вітром для зростання цін на дизель.

Європа також переживає системне зниження використання дизельних автомобілів, оскільки електричні й гібридні транспортні засоби займають дедалі більшу частку.

Згідно з даними SMMT і KBA, нещодавно зареєстровані дизельні легкові транспортні засоби становили у листопаді 14,9% ринку Німеччини й 6,1% ринку Великобританії порівняно з 31,6% і 45,8% для чистих бензинових автомобілів. Нові гібридні транспортні засоби займають 38,7% ринку Німеччини. Затримки повної національної заборони на продаж нових дизельних або бензинових автомобілів можуть зупинити падіння популярності дизельних автомобілів, але навряд чи цю тенденцію можна змінити.

Закриття європейських НПЗ може сприяти відновленню балансу на ринку наступного року. НПЗ Petroineos Grangemouth у Шотландії потужністю 150 тис. б/д стане імпортним терміналом. У Німеччині Shell припинить перероблення сирої нафти на своєму НПЗ Wesseling потужністю 147 тис. б/д, а BP планує назавжди зупинити установку з перероблення сирої нафти й установку десульфурації середнього дистиляту на своєму заводі у Гельзенкірхені потужністю 257 тис. б/д.

2025 року європейські ціни на дизельне пальне можуть знову вплинути на події за межами регіону, зокрема на прибутковість ключових арбітражних маршрутів від узбережжя Мексиканської затоки США, Середньосхідної затоки та Індії. 2024 року на європейські ціни й маржу дизельного пального вплинуло відновлення НПЗ у регіонах-постачальниках.

Наступного року ціни можуть зазнати додаткового тиску через початок виробництва дизельного пального якості 10ppm цього місяця на нігерійському НПЗ Dangote потужністю 650 тис. б/д, що може повністю компенсувати втрату європейських нафтопереробних потужностей. Будь-яке пом’якшення агресії бойовиків-хуситів у Ємені у Червоному морі може стимулювати повернення дизельних вантажів через Суецький канал, скорочуючи час доставляння й обтяжуючи нестабільність постачань. Ціни можуть сприяти посиленню санкцій ЄС проти «тіньового» флоту росії, що може вплинути на глобальні пропозиції, а також майбутній сезон технічного обслуговування НПз у США, який рекламується як руйнівний. 2025 року закриють два НПЗ США.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти