Ситуація на основних напрямках постачань дизельного пального залишається без змін. Слабкий внутрішній попит і високі ціни перешкоджають зростанню обсягів імпорту продукту в Україну. Проте у вересні очікується незначне зростання продажів. Про це enkorr повідомили учасники ринку.
Наприкінці серпня автомобільні партії дизпального зі східних терміналів Польщі пропонуються з преміями +$55-80/т до північно-європейських котирувань. Українські імпортери повідомляють, що іноді вдається придбати обсяги з меншою націнкою, в свою чергу польські постачальники кажуть, що це поодинокі випадки.
За відчуттями польських трейдерів, попит на дизельне пальне залишається низьким по обидва боки кордону. Але рентабельність продажів у Польщі почала зростати. Orlen усе літо пропонував пальне за найнижчими на ринку цінами. З одного боку, це змушувало приватні компанії продавати дизпальне зі збитком, а з іншого, призвело до зменшення обсягів вільного ресурсу у державного концерну. «Orlen перед виборами підтримує низькі ціни на пальне. З цієї причини всі купували пальне в Orlen, і тепер у концерну немає пального», — каже представник польської мережі АЗС.
«Нещодавно Orlen почав лімітувати продажі дизпального своїм клієнтам, це дозволило незалежним трейдерам підвищити премію до орленівських цін», — каже представник польської компанії. За оцінками співрозмовника, зараз приватні компанії продають дизпальне у гурті на польському ринку щонайменше на 300 зл/т ($75/т) дорожче від цін Orlen. Утім, попри зростання рентабельності продажів у Польщі, український напрямок зберігає свою привабливість.
На балтійських базисах автомобільні партії дизельного пального продаються на $45-65/т вище від котирувань USLD CIF NWE. Компанія Orlen Lietuva, основний постачальник нафтопродуктів у регіоні, з наступного тижня підвищила ціни реалізації дизпального приблизно на €13-15/т.
На дунайських терміналах більша частина ресурсу пропонується з преміями +$110-115/т. Націнки зросли порівняно з серединою серпня, оскільки з півдня практично зник дешевий продукт, що постачався з турецьких портів. Але дорожчий ресурс продавати складніше, про що свідчать дані щодо обсягів імпорту. Згідно з інформацією enkorr, минулого тижня українські компанії розмитнили лише 16 тис. тонн морського ресурсу, це найменший обсяг із кінця квітня.
На болгарських терміналах у Русе автомобільні партії дизпального продавалися з преміями +$65-80/т, у порту «Констанца» продукт у середині серпня пропонується на $65-70/т дорожче від цін на дизель на умовах CIF Med.
Протягом серпня на українському ринку дизельного пального спостерігався слабкий попит, зумовлений насамперед низьким споживанням палива підприємствами аграрного сектору. «Пшеницю зібрали з полів, але далі її не везуть, бо ніхто не хоче продавати за копійки. Тому наразі переміщення врожаю по території країни мінімальні. Щороку в цей період можна було бачити потік зерновозів на Одещину, зараз такого немає», — каже власник мережі Prime Дмитро Льоушкін. Співрозмовник зазначає, що у вересні варто чекати пожвавлення попиту на дизпальне, оскільки агрохолдинги почнуть збирати соняшник, кукурудзу й деякі інші культури.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти