Минулого тижня, з 2 по 8 грудня, імпорт скрапленого газу знизився на 41% порівняно з тижнем раніше, до 10,1 тис. т, і є одним з найнижчих цього року. Про це свідчать дані Консалтингової групи «А-95».
Скорочення постачань майже не позначилося на ринку через наявність достатніх обсягів газу при низькому попиті.
Найбільш просіли — у 3,7 раза — відвантаження ресурсу по річці Дунай. Така динаміка має тимчасовий характер і пов'язана з очікуваннями зниження цін Sonatrach у грудні. Вже цього тижня або на початку наступного очікується надходження близько 7,8 тис. т газу.
На 16%, до 6 тис. т, зменшилися обсяги автомобільних партій. Водночас залізниця додала 35% (1,7 тис. т).
Загалом починаючи з середини жовтня по середину листопада обсяги автопартій газу скорочувалися. Це пов’язано з наявністю більш дешевих пропозицій газу на південних терміналах.
Так, у листопаді обсяги автомобільних партій скрапленого газу скоротилися на 29%, до 24,5 тис. т, порівняно з жовтнем і були мінімальними з травня 2022 року.
Основними країнами-постачальниками продукту газовозами були Польща і Литва, які відвантажили по 2,5 тис. т кожна. Порівняно з тижнем раніше обсяги зменшилися на 11% і 5% відповідно.
А ось автоімпорт з Румунії й Латвії скоротився на 42% на кожному з напрямків, до 0,8 тис. т і 0,2 тис. т.
Зниження вартості автомобільних партій газу на Заході при більш-менш стабільних цінах у Румунії й позначилося на обсягах закупівлі на цих напрямках.
«На початку грудня на українсько-польському кордоні вартість газу становила біля $734-780/т, а в Галаці — $765-775/т. З урахуванням доставлення, наприклад, до Києва на ту мить захід по нижній межі виходив на 53 440 грн/т, Галац — трохи вище за 57 000 грн/т», — зазначив один з імпортерів. «За такою ціною західний ресурс почав доїжджати й до центральних регіонів, а не осідати у прилеглих до кордону регіонах, тому постачання і зросло», — додав він.
Залізничні партії хоч і зросли, але попит на них лишається слабким через більш високу ціну. Минулого тижня тільки дві компанії постачали газ вагонами-цистернами: ОККО і «Надєжда».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти