Минулого тижня європейські котирування розвернулись і зростали чотири дні поспіль. Стимул внутрішньому ринку також надало зростання курсу долара. Все це призвело до підйому гуртових цін на дизпальне й подарувало надію заробити бодай щось. Але це не точно: обсяги постачань зростають, зокрема через західний кордон.
З 2 по 9 травня середня вартість дизельного пального в Європі додала $15/т, або 0,60 грн/л.
Своєю чергою курс долара додав 0,26 грн/л і становив 39,55 грн.
«Ринок дизелю зараз маломаржинальний, тому реагує на будь-які зміни курсу і котирувань», — зазначив засновник «Мартін Трейду» Володимир Порайко.
Справді, українські імпортери оперативно підняли цінники на 0,20-1 грн/л залежно від регіону. Не залишилося порожнім і місце для подвигу: знайшлись і такі, хто знизив ціну, щоб швидше здихатися старих партій.
«Якщо на півдні ціни зросли непогано, то на заході не відіграли зростання європейських котирувань і валютний курс. Нам пропонували продати ресурс за ціною, на 0,10 грн/л більшою, ніж раніше. Це не покриває «плюс» від європейських цін і валюти», — додав Володимир Порайко.
Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», вартість дизельного пального на заході за день зросла на 0,2-0,5 грн/л, до 41,75-44,5 грн/л. На рівні нижньої межі пропонували ДП УНТК (41,90 грн/л) і «Мартін Трейд» (42,20 грн/л).
На дунайських терміналах приріст становив 0,70-1 грн/л. Ціна стартувала від 40,50 грн/л, і це при тому, що собівартість ресурсу становить близько 41 грн/л, розповів один із трейдерів. На цей раз відзначилась «Кворум-Нафта», яка пропонувала найнижчу ціну, — 40,5 грн/л.
Наливай!
На півдні ресурсу було «через край». Низькі ціни спонукають окремих споживачів із центральних регіонів купувати ресурс «за гривню» саме тут.
«Хоч польсько-український кордон працює, але ми поки плануємо продовжувати купувати ДП на півдні», — розповіли в одній із паливних компаній.
Прогнозовано продовжує заливатись західний регіон. Хоча у польських постачальників пропозицій було небагато.
«Зараз ринок і так перелитий, плюс за ціною польський дизель один із найдорожчих, тому, на мій погляд, брак ресурсу на цьому напрямку не матиме жодного впливу», — зазначив генеральний директор «УНТК» Олексій Дронніков.
Як раніше повідомляв enkorr, поляки не очікували розблокування кордону в травні, тому замовили ресурс, виходячи з «квітневих» параметрів. У результаті — обмежена пропозиція.
Але тут своє слово сказали литовці. Після відкриття кордону імпорт пального бензовозами з цього напрямку активно зростає. Наприклад, із 29 квітня по 5 травня середньодобовий імпорт ДП з Литви зріс на 63%, до 1,23 тис. т, тоді як із Польщі зменшився — на 7%, до 0,51 тис. т.
Водночас залізничні відвантаження демонструють позитивну динаміку на кожному з напрямків: з Литви — зросли в 4 рази (1,04 тис. т на добу), з Польщі — на 16% (4 тис. т).
Загалом минулого тижня середньодобове постачання ДП автомобільним і залізничним транспортом порівняно з попереднім тижнем збільшилося на 26% (2,94 тис. т) і 33% (7,49 тис. т) відповідно.
У місячній динаміці за травень імпорт дизелю бензовозами в середньому на добу становив 2,9 тис. т і перевищує показники лютого-квітня, залізницею — 7,357 тис. т — найбільший з початку цього року.
І хоча профіцит нікуди не подівся, певний оптимізм на ринку був присутній. Ситуаційний баланс на півдні дозволив окремим операторам адекватно відіграти зростаючі котирування, та ще й з невеличким запасом. Ринком поширюються розмови про потребу обмеження постачань для збереження гуртового бізнесу. І хоча всі розуміють продуктивність таких дій, готових зробити це першим поки що не виявлено.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти