У початок

Імпорт сирої нафти в Азію скорочується через ремонти на НПЗ й високі ціни

Імпорт сирої нафти в Азію у вересні скоротився другий місяць поспіль, головним чином через ремонт нафтопереробних заводів (НПЗ) і вплив вищих цін на нафту, повідомляє EnergyPortal.

Згідно з даними, зібраними LSEG, у вересні найбільші країни-імпортери регіону отримували 24,95 млн барелів на день (б/д), порівняно з 25,22 млн б/д у серпні. Рівень імпорту в серпні й вересні також став найнижчим за два місяці року.

Ремонт НПЗ — тимчасовий чинник, що сприяє скороченню імпорту. Нафтопереробні заводи часто збільшують рівень використання перед ремонтом, щоб створити запаси продукції, але згодом зменшують закупівлі сирої нафти протягом періоду ремонту. Зокрема кілька НПЗ, які зараз проходять планове технічне обслуговування, включають комплекс Reliance Industries в Індії, завод Nhgi Son у В’єтнамі, нафтопереробний завод SK Energy у Південній Кореї й CPC на Тайвані.

Інший чинник зниження імпорту сирої нафти — значне зростання цін на нафту. Починаючи з липня, ціни на нафту зросли після того, як Саудівська Аравія оголосила про добровільне скорочення видобутку. Ф'ючерси на нафту марки Brent зросли з $71,57 за барель 28 червня до $97,69 28 вересня, збільшившись на 36,5%. Враховуючи, що вересневий імпорт, ймовірно, був організований у липні, якраз на початку ралі, цілком можливо, що вищі ціни на нафту призведуть до зниження імпорту в четвертому кварталі.

Китай як найбільший у світі імпортер сирої нафти залишається невідомим чинником попиту на нафту в Азії. Вважається, що країна створила великі запаси сирої нафти в період зниження цін на нафту. Попри те, що Китай не розголошує обсягів сирої нафти, яка надходить у його запаси або виходить із них, у серпні він додав приблизно 1,32 млн б/д до комерційних або стратегічних запасів нафти. Значне збільшення запасів дає китайським нафтопереробникам змогу скоротити імпорт, користуючись високою прибутковістю продуктів нафтопереробки.

Щоб максимізувати переваги, Китай збільшує імпорт пільгової сирої нафти з росії й Ірану, мінімізуючи споживання дорожчої нафти з Саудівської Аравії. росія стала головним постачальником Китаю у вересні, забезпечивши 1,81 млн б/д, обігнавши Саудівську Аравію (1,44 млн б/д). Індія, другий за величиною імпортер в Азії, також збільшує імпорт російської нафти.

Загалом очікується, що нещодавнє зростання цін вплине на імпорт сирої нафти в Азію, що потенційно призведе до зниження попиту в четвертому кварталі. Підвищення цін на пальне може відновити інфляцію, спонукаючи центральні банки підвищувати процентні ставки або відкладати зниження ставок, що може вплинути на довіру споживачів і витрати.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти