Імпорт сирої нафти в Китай у листопаді досяг максимуму за 14 місяців, але більша частина додаткового обсягу, ймовірно, опинилася в сховищах, оскільки перероблення на нафтопереробних заводах (НПЗ) залишалося низьким, вважають у Reuters.
Відповідно до розрахунків, заснованих на офіційних даних, Китай, найбільший у світі імпортер сирої нафти, у листопаді мав надлишок близько 1,77 млн барелів на день (б/д).
Це другий за величиною місячний профіцит цього року, який поступається лише серпневому показнику, який був на рівні 1,85 млн б/д.
Масштаб надлишку сирої нафти руйнує будь-які оптимістичні інтерпретації відновлення імпорту нафти у листопаді.
Китай не розголошує обсягів сирої нафти, що надходить у стратегічні й комерційні запаси або виходить із них, але оцінку можна зробити, віднявши кількість переробленої нафти із загального обсягу сирої нафти, доступної завдяки імпорту й внутрішньому виробництву.
Згідно з даними, оприлюдненими у понеділок Національним бюро статистики, китайські НПЗ переробили 58,51 млн метричних тонн сирої нафти у листопаді, що еквівалентно приблизно 14,24 млн б/д.
Це лише на незначні 0,2% більше, ніж у листопаді минулого року, тож листопад-24 став першим місяцем із семи, коли продуктивність НПЗ зросла порівняно з тим самим місяцем 2023 року.
У листопаді Китай імпортував 11,81 млн б/д, що стало найсильнішим місяцем із серпня минулого року й на 14,3% більше, ніж у листопаді 2023 року.
Внутрішній видобуток у листопаді зріс на 0,2% порівняно з відповідним місяцем минулого року – до 4,20 млн б/д.
Поєднання імпорту й внутрішнього виробництва дає 16,01 млн барелів сирої нафти, доступної для НПЗ.
Якщо відняти обсяг переробленого 14,21 млн б/д, то вийде надлишок у 1,77 млн б/д.
За перші 11 місяців року надлишок сирої нафти в Китаї становив близько 1,12 млн б/д, приблизно на 360 тис. б/д більше, ніж 2023 року загалом.
Варто зазначити, що не весь цей надлишок сирої нафти, ймовірно, було додано до сховищ, а частину переробляли на заводах, які не враховано офіційними даними.
Питання полягає в тому, чому китайські нафтопереробники купують набагато більше сирої нафти, ніж переробляють. Цілком зрозуміло, що внутрішній попит на пальне не зростає і, можливо, вже досяг свого піка, коли йдеться про бензин, враховуючи сплеск продажів електромобілів.
Попит на дизельне пальне також знижується через перехід на вантажівки, що працюють на скрапленому природному газі.
Більш ймовірно, що китайські нафтопереробники накопичують запаси сирої нафти, тому що вони вважають поточні ціни розумними, і вони страхуються від будь-якого зростання наступного року.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти