У початок

Імпорт мазуту в Китай зростатиме цьогоріч на тлі жорстких квот на сиру нафту

Китайські незалежні нафтопереробні заводи, ймовірно, продовжуватимуть імпортувати великі обсяги мазуту як сировину до кінця року, щоб компенсувати обмежені квоти на сиру нафту, повідомили джерела з нафтопереробних заводів і торгівлі S&P Global Commodity Insights.

Згідно з даними S&P, незалежні нафтопереробні заводи (НПЗ), переважно розташовані в Шаньдуні, збільшили імпорт мазуту в червні щонайменше до 1,32 млн тонн із 80 тис. тонн того ж місяця торік. 

Відповідно до даних S&P Global, цей обсяг підштовхнув їхній імпорт щонайменше до 6,96 млн тонн у першому півріччі з низької бази в 449 тис. тонн у січні-червні 2022 року.

Це, у свою чергу, допомогло збільшити загальний імпорт мазуту Китаєм майже на 154,9% у річному обчисленні, до 13,33 млн тонн за шість місяців, причому більша частина приросту надходила з росії й Малайзії, свідчать дані китайської митниці.

«Більш імовірно, що імпорт мазуту для НПЗ у решту року коливатиметься навколо останніх рівнів, якщо тільки вони не отримають додаткові квоти на імпорт сирої нафти або більше неквотованих важких матеріалів можна буде розмитнити як бітумну суміш та інші важкі нафти», — сказав Сіджіа Сун, аналітик S&P Global.

Для імпорту мазуту також потрібні квоти, причому загальний обсяг на 2023 рік для недержавних компаній обмежено 16,2 млн тонн, а імпортовані барелі, що зберігаються в митних сховищах, не підпадають під дію квот. Тобто, лише частина імпорту мазуту Китаю, зареєстрована в митних даних, споживає квоту, включаючи ті барелі, імпортовані незалежними нафтопереробними заводами, про які повідомляє S&P Global.

Порівняно з сирою нафтою, існує менше обмежень у методі застосування квот на мазут і немає окремого річного ліміту квоти для кожного імпортера.

Джерела з НПЗ повідомили, що маржа від переробки мазуту слабшає протягом останніх кількох тижнів, обмежуючи їхню пропускну здатність.

«Вартість імпорту мазуту була відносно високою порівняно з сирою нафтою», — повідомило інше джерело на НПЗ.

Зі слів джерел, російські вантажі мазуту M100 були запропоновані за оцінками Mean of Platts Singapore 380 CST -$80США/тонна на основі постачання, що було б приблизно $2США/барель дисконту при перекладі на ф’ючерси ICE Brent на тій самій основі.

Це порівняно зі знижкою близько $3-4США/барель щодо ф’ючерсів ICE Brent на аналогічній основі на нафту ESPO, повідомили джерела.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти