Вантажоперевезення дизельного пального і газойлю з США в ЄС і Великобританію зросли в липні до найвищого рівня за п’ять років, забезпечивши додатковий попит у Середземноморському регіоні й Німеччині, повідомляє Argus.
За даними Vortexa, ЄС і Велика Британія імпортували 1,19 млн т американського ДП і у липні, що на 41% більше за показник попереднього місяця і майже в чотири рази більше, ніж роком раніше. Це зробило США провідним постачальником дизпального за перший місяць цього року і дало змогу вийти в трійку провідних постачальників лише в травні після того, як ЄС заборонив імпорт російського продукту.
США змогли задовольнити вищий сезонний попит і покрити дві регіональні зміни пропозиції.
Екстремальна спека призвела до зниження активності нафтопереробки в Середземноморському басейні, скорочення операційної продуктивності до 10%, згідно з джерелом, і збільшення простою виробництва. В Італії нафтопереробний завод Eni у Ліворно потужністю 88 400 барелів на добу (б/д) було вимкнено з кінця квітня, а в Іспанії пожежа на НПЗ Petronor компанії Repsol потужністю 220 тис. б/д вивела з ладу 130 тис. б/д дистиляційної установки (CDU), що компенсувало повернення CDU на заводі фірми 120 тис. б/д в Коруні після майже трьох місяців.
Згідно з даними Vortexa, постачання ДП з США в Іспанію у липні зросли до 185 500 тонн, що на чверть більше порівняно з червнем і є найвищим показником із жовтня 2020 року.
У північно-західній Європі також спостерігався перерив постачань після збою на НПЗ Shell Pernis потужністю 404 тис. б/д в Нідерландах — найбільшому в Європі, що збіглося з низьким рівнем води на річці Рейні, по якій дизельне пальне рухається в Німеччину. Це не давало змоги дизельним баржам рухатися повністю завантаженими з регіону Амстердам-Роттердам-Антверпен (ARA), де розвивалася більш жорстка ситуація з постачаннями, оскільки незалежні запаси бензину впали на 8% за місяць.
Це стягнуло дизельні вантажі США у Гамбург. Німецький імпорт американського дизельного пального майже подвоївся за місяць – до рекордних 202 200 тонн.
Економіка трансатлантичного арбітражу покращилася з початку цього року, і згідно з підрахунками Argus, постачання американських вантажів у Європу були привабливішими в липні, ніж у червні. Середня знижка ф’ючерсів на льодяний газойль за другий місяць становила $26,23/т проти ДП з наднизьким вмістом сірки з узбережжя Мексиканської затоки США, значно зменшившись із середньої знижки $55,20/т у січні.
Інші провідні постачальники дизельного пального в Європі також збільшили постачання в липні. Вантажі в середньосхідній Перській затоці зрівнялися з травневими 1,75 млн т, а Індія постачила 1,06 млн т — це найвищий показник за даними Vortexa за 2016 рік.
Залишається побачити, чи збережуться потоки дизпального в США. Трейдери, які останніми тижнями отримують дизельні вантажі з Перської затоки США, кажуть, що можливість трансатлантичного арбітражу закрито, і вони натомість звертаються до вантажів європейського походження.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти