Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 11 по 17 березня 2023 року зменшився проти попереднього тижневого періоду на 2,7% — до 3,23 млн барелів. Про це із посиланням на Bloomberg пишуть «Порти України».
«Минулого тижня російські морські потоки нафти скоротилися, хоча досі мало ознак того, що країна зменшила видобуток, як було заявлено цього місяця», — зазначає агентство.
Поки немає суттєвих доказів анонсованого скорочення видобутку на 0,5 млн барелів на добу (б/д). Будь-яке падіння видобутку на родовищах Сибіру може зайняти певний час, перш ніж позначиться на обсягах відвантаження з портів Балтійського або Чорного морів. Іншим свідченням, що москва, можливо, досі не почала заплановане скорочення, є той факт, що сумарний обсяг сирої нафти у сховищах країни вперше з квітня 2022 року перевищив 15 млн барелів.
Як зауважує агентство, російські запаси зростають у міру того, як виникають логістичні перешкоди у експортерів.
Збільшення морських потоків, що спостерігалося на початку року, ймовірно, відображає переспрямування нафти, яка раніше відправлялася нафтопроводом «Дружба» до Польщі й Німеччини. Постачання в Німеччину припинилися наприкінці 2022 року, а потоки до Польщі впали приблизно до 60 тис. б/д відповідно до останнього діючого контракту з російським постачальником.
Втрата цих трубопровідних ринків означає, що додаткові 0,5 млн барелів російської нафти тепер експортуються через порти країни в умовах західних обмежень, які змусили москву загрожувати скороченням видобутку.
Загалом звітного тижня російські морські нафтові порти і термінали завантажили 30 танкер проти 31 попереднього тижня. Сумарний обсяг відвантаженої звітного тижня нафти становив 22,6 млн барелів проти 23,3 млн барелів тижнем раніше.
За оцінками агентства, звітного тижня сплата експортного мита на нафту забезпечила надходження до скарбниці кремля $43,8 млн проти $45,1 млн попереднього тижня. У березні ставка мита становить $1,94 за барель, що відображає здорожчання Urals до $50,51 за барель у період з 15 січня по 14 лютого. Розмір ставки збільшився вперше з грудня.
Індія збільшує закупівлі далекосхідної російської нафти ESPO. Із 20 танкерних партій, відправлених у березні, до індійських споживачів прямує шість. Минулого місяця індуси отримали лише два таких вантажі з 30-ти.
До Індії також продовжує надходити більша частина вантажів нафти Sokol, що відвантажується на терміналі Де-Кастрі.
Серед особливостей експортної логістики російської нафти із західних портів агентство відзначає рейдову перевалку в Середземному морі, що триває високими темпами. Це найбільш помітно біля іспанського міста Сеути на північному узбережжі Африки й поблизу Каламати на півдні Греції. У цих локаціях від початку року з афрамаксів на великотоннажні танкери (VLCC) перевалили щонайменше 52 вантажі. Обсяг перевантаження поблизу Греції, здебільшого в затоці Лаконікос, різко збільшився у лютому, перевищивши 10 млн барелів, або 360 тис. б/д. Великотоннажні танкери, що завантажуються біля Сеути, прямують навколо Африки до Китаю. Судна, що забирають вантажі поблизу Греції, пливуть через Суецький канал переважно до Індії.
Танкер із вантажем російської нафти залишається на якорі поблизу порту «Тема» у Гані понад три тижні після прибуття до цієї західноафриканської країни. Національне нафтове управління країни дозволило розвантаження судна у наданий термін, однак процес затримується з міркувань національної безпеки, свідчать джерела агентства.
Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 4 по 10 березня 2023 року зменшився проти попереднього тижневого періоду на 14% — до 3,11 млн барелів. російські нафтові порти і термінали завантажили 31 танкер проти 29 попереднього тижня.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти