Заплановане підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення на 37% ставить під загрозу транспортування нафтопродуктів залізницею. Таку думку на своїй сторінці у Facebook висловив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
«Збільшення тарифу на 37% викреслить нафтопродукти з номенклатури перевезень УЗ остаточно», — вважає експерт.
При цьому, за його даними, з 2021 року частка залізниці у перевезеннях пального вже й так суттєво скоротилася:
А загальні обсяги перевезень зменшилися з 7,9 млн до 5,2 млн т.
Експерт зазначає, що проблеми із залізничними перевезеннями почалися ще до 2021 року, коли вагони затримувалися на кілька тижнів, а після початку повномасштабної війни потоки пального повністю змінилися, росію й білорусь з їхньою радянською колією замінила Європа з вузькою й складним контрактуванням перевезень.
«Це об’єктивно зменшило інтерес до залізниці», — пише очільник «А-95».
Додатковий чинник, з його слів, — мінімізація використання нафтобаз через постійні обстріли.
«Понад третину всіх перевезень нафтопродуктів перейшло на автомобільний транспорт як більш мобільний і… дешевший. Річ у тому, що за фактом залізничні тарифи зростали постійно», — наголошує він, зазначивши, що раніше залізниця вигравала хоча б на довгих маршрутах, наразі ж нема й такої переваги.
Також експерт розкритикував політику УЗ щодо клієнтів, які досі не отримали обіцяної індивідуальної тарифної сітки залежно від обсягів перевезень і маршрутів.
«Можливо, втрату пального планують перекрити надходженнями від інших вантажів. Але, зі слів тих же нафтотрейдерів, нові тарифи будуть вищими за європейські, що вже саме собою наштовхує на думки про певну неадекватність», — резюмує експерт.
Нагадаємо, 5 грудня наглядова рада АТ «Укрзалізниця» погодила індексацію на 37% державних регульованих тарифів на вантажні перевезення.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти