У початок

Митниця не дає «добро»: польські компанії припиняють продажі підозрілого газу

У середині березня польський ринок автогазу не подає ознак активного життя. Пропозиція залишається суттєво вищою за попит, що тримає гуртові ціни на низькому рівні. Автомобільні партії російської суміші на сході Польщі пропонуються за 2 100-2 150 зл/т ($536-549/т), що відповідає рівням минулого тижня.

На український ринок автомобільні партії продукту сумнівного походження на початку тижня пропонувалися за $605-620/т на умовах FCA. Але після 12 березня такі пропозиції почали зникати. Справ в тому, що Енергетична митниця України попередила імпортерів про посилення контролю походження складових скрапленого газу, що подається на розмитнення з сертифікатом EUR.1. Позиція митниці вже викликала трансформації у пропозиціях польських постачальників, які активно працюють із російським продуктом. Так, компанія Barter, найбільший польський експортер LPG в Україну, наразі пропонує лише пропан, а ціна на нього зросла за день на €80/т. Зі слів українського імпортера, кілька машин з ресурсом Barter не змогли пройшли митне оформлення. 

Обвалилися продажі й у Pakar і Baltykgaz, які також відомі як великі європейські «виробники» продукту. Водночас вантажі компанії Bialchem Group, ще одного великого польського «виробника», 13-14 березня було успішно розмитнено. Компанія надала документи, що підтверджують транспортний ланцюжок від європейських заводів-виробників до українського кордону.

«Я бачу, що російський продукт уже має проблеми з митним оформленням на кордоні, тому очікую, що ми матимемо все більше і більше товару для розміщення на нашому низькому ринку», — оцінює наслідки один із польських трейдерів.

Дії енергетичної митниці очікувано розвернули попит на газ у бік компаній, які пропонують в Україну винятково неросійський продукт. «За два дні ми продали ледь не місячний обсяг газу. Зараз клієнти спочатку питають про наявність документів, а потім уже за ціну. Раніше було навпаки», — кажуть в Unimot, що виставляє на продаж в Україну лише LPG європейських виробників.

Аналогічна ситуація в іншого трейдера неросійського газу. «Ми спостерігаємо збільшення кількості запитів, хоча клієнтам важко прийняти підвищення цін приблизно на $100/т. Ціни на мікс мали б становити близько $750-770 на терміналі FCA у Польщі. Тим часом очікування покупців приблизно на $80 нижчі», — розповів топменеджер іншої польської компанії.

Угоди з придбання автомобільних партій неросійської суміші цього тижня укладалися на рівні $685-720/т FCA.

Гуртові партії пропану на ринку Польщі продовжили дешевшати під закінчення опалювального сезону. Ціни на російський продукт на сході зменшилися до 2 650-2 700 зл/т ($676-689/т), це на 120-130 зл/т менше, ніж тижнем раніше. Американський пропан здешевшав на 50-125 зл/т, до 3 150-3 250 зл/т ($805-830/т).

У країнах Балтії вартість автомобільних партій ПБТ з урахуванням транспорту до українського кордону зросла на $10/т й становить $675-731/т. Опитані українські компанії вважають, що попит на орленівський ресурс із балтійського напрямку зростатиме на тлі проблем із митним оформленням вантажів у деяких польських постачальників. Водночас імпортери зазначають, що через ускладнене проходження польсько-українського кордону газ із Балтії залишатиметься важкодоступним. «Через черги на кордоні в обидва боки машини можуть з’їздити в Литву не більше двох разів на місяць», — каже один з українських трейдерів.

Пропозиції залізничних обсягів пропан-бутанової суміші в середині березня були на рівні $760-790/т DAP Ізов/Ягодин, це на $5/т менше порівняно з початком місяця. На початку тижня також пропонувався продукт за $660/т DAP Ягодин, але жодна з компаній не наважилась його придбати після попередження енергетичної митниці.

З урахуванням транспорту до українського кордону розрахункова вартість партій морського пропану, що надходить у балтійські порти Польщі, на українському кордоні зменшилася на $10/т і становить $800-830/т DAP Ягодин/Ізов. Вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні 14 березня оцінювалася у $429-437/т.

На півдні ситуація на зазнала суттєвих змін. Ціни на автомобільні партії ПБТ і пропану в Галаці становлять $760-780/т. Продукту на дунайському терміналі наразі майже немає, оскільки Bulmarket досі чекає на судно, яке тільки вийшло з Босфорської протоки. У Мангалії ціни на газ не змінилися й становлять $730/т. З 8 березня на заводі Rompetrol у Наводарі почався плановий ремонт, який триватиме до 26 квітня. Завод продаватиме залишки газу до кінця тижня, тому учасники ринку очікують зростання попиту на морський ресурс у третій декаді березня.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти