У середині серпня попит на дизпальне залишається слабким, через що власники ресурсу не мають бажаної рентабельності. Цьому також сприяє продовження надходжень із півдня дивних ресурсів із загадковою собівартістю. Про це enkorr повідомили учасники ринку.
Автомобільні партії дизпального зі східних терміналів Польщі пропонуються з преміями +$60-80/т до північно-європейських котирувань. Окремі угоди укладаються навіть з нижчими націнками, якщо вдається вчасно зафіксувати ціну.
«Наприкінці минулого тижня ми придбали кілька машин, через стрибки котирувань премія вийшла меншою від $20/т», — каже один з українських імпортерів.
Минулого тижня, 7-9 серпня ціни ULSD на умовах CIF NWE зросли з $900/т до 945/т, але вже 14 серпня котирування впали до $918/т. Зі слів трейдерів, рентабельність продажів на внутрішньому ринку Польщі залишається низькою через профіцит, тому постачальники часто йдуть назустріч українським покупцям, фіксуючи ціни під час високої волатильності котирувань дизпального і ф’ючерсів газойлю.
На балтійських базисах автомобільні партії дизельного пального продаються на $45-70/т вище від котирувань USLD CIF NWE. Компанія Orlen Lietuva, яка є основним постачальником нафтопродуктів у регіоні, з цього тижня підвищила ціни реалізації дизпального приблизно на €36/т.
На дунайських терміналах автомобільні партії дизпального пропонуються з преміями +$90-115/т. Трейдери, що працюють на морі, повідомляють про невтішні результати діяльності в середині серпня.
«Ринок мертвий, на початку тижня нам вдалося продати лише 50% запланованих обсягів», — коментує ситуацію представник української компанії. Співрозмовник додає, що попит просів через низьку активність аграріїв, бо вони стикаються зі складнощами відвантажень своєї продукції на експорт.
На болгарських терміналах у Русе автомобільні партії дизпального продавалися з преміями +$65-80/т, у порту «Констанца» продукт у середині серпня пропонується на $65-70/т дорожче від цін на дизель на умовах CIF Med.
Трейдери, що працюють на півдні, також нарікають на наявність на ринку пропозицій ресурсу за цінами, нижчими за поточну собівартість. Так, наразі увагу ринку зосереджено на черговій партії компанії «Ексон Юк» (група «Трейд Комодіті»), яка минулого тижня запропонувала дизпальне за 43,70-43,90 грн/л, у той час як середньоринкова ціна у південному регіоні становила 46,75 грн/л.
За даними учасників ринку, компанія імпортувала 4 тис. т морем із турецького порту «Мармара», який відомий активною роботою з російськими енергоносіями.
У той же час обсяги імпорту з Туреччини падають через підвищену увагу енергомитниці й анонсовані санкції з боку РНБО.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти