У початок

Маржа нафтопереробки в Азії зростає через санкції проти російської нафти

Прибутки нафтопереробки в Азії досягли найвищого рівня за останні 20 місяців — завдяки стабільним показникам дизельного пального на тлі посилення прогнозів після того, як Сполучені Штати запровадили санкції проти двох основних російських постачальників. Про це повідомили аналітики й торговельні джерела Reuters.

Комплексна маржа нафтоперероблення у Сингапурі, яка є індикатором прибутковості перероблення у регіоні, зросла майже до $9 за барель у вівторок — це найвищий показник з лютого 2024 року. Для порівняння, на початку жовтня вона становила близько $2 за барель, згідно з даними LSEG.

Основним чинником зростання стала ситуація на світовому ринку дизпального, який демонструє підвищений попит і погіршення перспектив постачання.

Ціна перероблення еталонного газойлю з вмістом сірки 10 ppm у вівторок перевищила $26 за барель, утримуючись на понад півторарічному максимумі.

Європейські ринки повторюють цю тенденцію: маржа дизпального на еталонному рівні у понеділок перевищила $30 за барель — найвищий показник з середини лютого 2024 року.

Ринки отримали додатковий імпульс після санкцій США, запроваджених минулого тижня проти російських експортерів: «роснєфті» й «лукойлу».

«Останні санкції проти росії загрожують потокам дизпального, оскільки росія експортує близько 1 млн барелів на добу (б/д)», — зазначили стратеги ING з сировинних товарів у дослідницькій записці.

«Існує також ризик, що індійські нафтопереробні заводи (НПЗ) знизять продуктивність, якщо припинять закупівлі російської нафти. Це призведе до скорочення експорту середніх дистилятів з Індії», — додали в ING.

До останніх санкцій постачання дизпального з Індії переорієнтовувалося на Європу, оскільки НПЗ вступили в піковий сезон технічного обслуговування, а виробництво скоротилося.

«Поточне зростання дизпального сформоване через скорочення експорту з росії внаслідок атак українських безпілотників, сезонний ремонт НПЗ й обмежені квоти на експорт чистої продукції з Китаю у ІV кварталі», — сказав Reuters Джун Го, старший аналітик ринку нафти Sparta Commodities.

«Крім того, арбітраж дистилятів у країнах Перської затоки й на західному узбережжі Індії спрямований на схід і міцно замкнений у напрямку Європи. Тож дефіцит дизпального, з яким зіткнеться Європа, буде ще більш суттєвим», — додав Го.

Ринкові очікування щодо скорочення спотових вантажів від азійських постачальників — зокрема з Південної Кореї, Китаю й Тайваню — для листопадових постачань також підтримали настрої у короткостроковій перспективі.

Прибуток від перероблення бареля бензину зріс майже на 30% цього місяця — до приблизно $13 за барель. Це зумовлено обмеженими постачаннями через незаплановані перебої в Південно-Східній Азії, навіть попри те, що маржа в інших регіонах знижується напередодні зими, зазначають трейдери.

«Висока маржа повинна підтримувати високий рівень роботи НПЗ, а зростання пропозиції сирої нафти ОПЕК+, особливо середньокислої, покращить оптимізацію виробництва й збільшить вихід чистої продукції», — йдеться у щомісячному прогнозі Energy Aspects щодо середніх дистилятів.

Тим часом маржа нафти цього місяця залишалася в межах діапазону, а маржа на мазут — не визначеною. Маржа на паливо з низьким вмістом сірки дещо знизилася, тоді як паливо з високим вмістом сірки нещодавно продемонструвало зростання, але загалом залишалося в межах діапазону.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти