У початок

LPG на аукціоні знову здорожчав. Тепер більше за 48 400

Вартість скрапленого газу на торгах Української енергетичної біржі 25 жовтня продемонструвала зростання і в частині лотів досягла 49 650 грн/т. Так, газ «Укргазвидобування» (УГВ) порівняно з аукціоном 18 жовтня здорожчав на 3 789 грн/т, до 48 894 грн/т, «Укрнафти» – на 3 377 грн, до 48 197 грн/т. При цьому українські виробники збільшили пропозицію ресурсу на 66% відносно попереднього аукціону і виставили на продаж 8 118 тис. т.

Зі слів учасників торгів, більше 1 500 тис. ресурсу «Укрнафти» не знайшли покупця за 49 000 грн/т. УГВ реалізувала весь виставлений об’єм.

На аукціоні приватних видобувних компаній вартість газу збільшилась до 48 000 грн/т, що майже на 4 000 грн більше порівняно з вартістю минулого тижня. Компанія GT Group 24 жовтня виставляла свій ресурс за 46 000 грн/т на умовах самовивозу в Київській області. Пізніше трейдер підняв цінник до 48 000 грн/т, але торги пройшли без результату.

Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», з 18-го по 25 жовтня середня ціна на LPG в Україні на ГНС збільшилася на 4 000 грн/т і становить 46 220 грн/т. Станом на середину дня 25 жовтня прайси на газ на ГНС столичного регіону становили 46 000–48 500 грн/т. «Після сьогоднішнього аукціону цінники на газ додадуть ще 1 000-1 500 грн/т», — прокоментував один із учасників торгів. В іншій компанії вважають що приріст буде більшим і становитиме як мінімум 2 000 грн/т.

Динаміка середніх цін на LPG в дрібному гурті в Україні, грн/т

Підсумок аукціонів демонструє, що ціни на газ внутрішнього виробництва остаточно відірвалися від імпортного паритету. Так, поки вартість скрапленого газу, що пропонується польськими компаніями, вже другий тиждень практично не змінюється, сумарне зростання на торгах УГВ й «Укрнафти» становило біля 7 300 грн/т.

Темпи зростання і коментарі учасників ринку вказують на те, що основні причини ажіотажу – черги на кордоні й труднощі з розмитненням пального за новими правилами – лишаються незмінними.

За оперативними даними enkorr, з 17 по 23 жовтня кількість задекларованих газовозів зменшилася на 20% порівняно з тижнем раніше. Тим часом обсяги ввезеного газу в Україну скоротились на 35%.

Згідно з даними сервісу «єЧерга», черга на західному кордоні становить 10-12 днів, на південному — 7-15 днів, що на 2-4 дні більше, ніж 18 жовтня. Саме затримки при виїзді транспорту з кордону трейдери вважають основним чинником скорочення постачань.

«Якщо ситуація з імпортним ресурсом не зміниться, то на наступному аукціоні ми побачимо ціни щонайменше 50 000-51 000 грн/т», — зазначили в одній із паливних мереж.

Зі слів операторів ринку, в деяких регіонах уже почали окреслюватися чіткі риси дефіциту. «у західних областях вільних обсягів практично немає. Пропонували в Золочеві за 49 000 грн/т, але це дуже дорого. У Києві пропозиції обмежені», — розповів представник паливної мережі з Києва.

З ним погоджується колега у столичному регіоні: «Наразі вже запити на ресурс більші, ніж є у наявності або можливо привезти».

«За два тижні наші запаси газу зменшилися майже вдвоє. Якщо ситуація на кордоні не зміниться, дефіцит LPG набуде значних масштабів», — вважають в одній із великих паливних мереж.

У той же час у компанії, що зробила ставку на залізничний транспорт, зазначили, що їхні обсяги надходять в очікуваній кількості.

Також неоднорідна ситуація у трейдерів із затримками розмитнення LPG. Зі слів працівників митниці, більшість компаній підготувались до нововведень у Митному кодексі належним чином, проте трапляються і випадки затримок через нестачу окремих документів. «Це призвело до затримки у деяких випадках. За місяць було відомо, який пакет документів буде необхідним, і все одно знайшлися ті, хто подався без нього. І митники тепер погані, бо не оформлюють», — каже співробітник Держмитслужби.

Як повідомляв enkorr, основна проблема для імпортерів газу – вимога митників щодо наявності сертифікату походження з країни виробництва. Проблема більше притаманна партіям походження віддалених країн ЄС і США. «Ми мали сертифікат походження від виробника на бланку заводу. Але оскільки цей сертифікат було видано не уповноваженим органом країни виробника, то працівники митниці не взяли його до уваги. На розмитнення є 10 днів, які закінчуються 27 жовтня. Поки цей ресурс розмитнити не вдалося», — розповіли в одній із паливних компаній.

Як вважають учасники ринку, ситуація може покращитися в проміжок від одного-двох тижнів до місяця. «Протягом кількох тижнів постачання імпортного газу налагодяться, й ціни знизяться до імпортного паритету», — прокоментував ситуацію трейдер із півдня.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти