Консалтингова група «А-95» провела дослідження найбільших 10 автозаправних мереж України на предмет сплати операційних податків у 2020 році. Аналіз було проведено на основі даних рейтингу ТОП-200 найбільших платників податків на ринку нафтопродуктів, опублікованого виданням «Рейтинг. Бізнес в офіційних цифрах».
«Видання «Рейтинг» зробило безпрецедентне розкриття інформації. Ми доопрацювали ці масиви з урахуванням даних про структуру бізнесу найбільших мереж, кількості АЗС і обсягів їх реалізації. Так ми отримали об'єктивну картину податкової ефективності на кожну АЗС і на літр реалізованого пального», - заявив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
Результати дослідження рівня податкового навантаження в десяти найбільших автозаправних мережах України*
* В суму податкових платежів входять податок на прибуток, податок на доходи фізичних осіб і військовий збір, податок на додану вартість та податки на майно.
** Дані зі сплати податків містять податкові виплати щодо половини станцій мережі, яка налічує близько 1000 АЗС, а також не містять виплат постачальника нафтопродуктів в особі ПАТ «Укртатнафта».
Ключовим результатом дослідження став значний діапазон податкового навантаження як за показником податків на одну АЗС, так і за податковим навантаженням на 1 л реалізованого пального.
Так, за обсягами податків на одну станцію різниця між лідером рейтингу – мережею ОККО – і мережею Sun Oil, яка замикає рейтинг, склала 33 рази.
За показником обсягу податків перший рядок рейтингу – за мережею Shell з результатом 1,79 грн/л, тоді як останній – за мережею «Авантаж 7» – 0,08 грн/л. Таким чином, податкове навантаження відрізняється в 22 рази.
«З погляду бізнесу величезний діапазон у сплаті податків в одній торговій сфері не має логічного пояснення. Всі компанії мають рівну собівартість закупівель пального, логістику, несуть приблизно рівні витрати на експлуатацію й персонал. Мізерні податкові відрахування низки фігурантів рейтингу контрастують з їх активним розвитком, купівлею і будівництвом нових комплексів, нафтобаз, спонсорством футбольних клубів», - заявив Сергій Куюн.
На думку експертів, подібна ситуація заслуговує на підвищену увагу податкових органів, оскільки не тільки спотворює конкуренцію на ринку, але і призводить до недоотримання державним бюджетом значних сум. За оцінками Консалтингової групи «А-95», сплата податків на рівні 1,25 грн/л могла б додатково дати держбюджету 10,5 млрд грн на рік.
Детальніше про дослідження читайте в матеріалі Сергія Куюна «Королі й блазні: скільки податків платять мережі АЗС» на «Дзеркалі тижня».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти