Число трейдерів, які продають російську нафту Urals до Індії, на основному ринку збуту для сорту, скоротилося до кількох через збільшення витрат на торгове фінансування, повідомили Reuters п'ять джерел у галузі.
На їхню думку, зростання ключової ставки ЦБР і посилення правил оплати партій сировини, що надходять до Індії, призвели до того, що переробники в Індії, які раніше отримували пропозиції щодо купівлі російської нафти від багатьох трейдерів, тепер купують сировину лише у кількох компаній.
Центробанк рф наприкінці жовтня підняв ключову ставку до 21%, що ускладнює життя більшості російських бізнес-інститутів, включаючи нафтові компанії.
Крім того, зі слів трьох джерел, нафтокомпанії рф, які мають проблеми з оборотними коштами, почали просити передоплату за обсяги нафти як мінімум за два тижні до відвантаження.
На початку 2022 року, коли російська нафта стала зникати із західних ринків, багато продавців реалізовували вантажі без передоплати, прагнучи прилаштувати барелі, що вивільнилися.
Індійські НПЗ, від приватних Reliance Industries і Nayara до державних Indian Oil, BPCL, HPCL і MRPL — з 2022 року є найбільшими покупцями нафти з рф. Їх залучила низька ціна на дисконтовану сировину, а також її якість.
Один з індійських покупців уточнив, що його компанія отримує пропозиції придбати Urals в основному від російських виробників і приблизно від трьох-чотирьох посередників порівняно з більш як 10 трейдерами на початку цього року.
Він пояснює це зникненням маржі трейдерів, оскільки вартість фінансування з'їдає весь дохід посередника.
«Платежі дуже дорогі», — сказав він.
Джерела кажуть, що вільно працювати зараз можуть лише ті фірми, які мають власні кошти.
«Торгове фінансування — хвора тема для російських компаній: потрібно платити комісію за все: транзакції, обмін валюти... А кредити зараз дуже дорогі», — сказало джерело у торговій фірмі.
Інше джерело зазначило, що нафтокомпанії рф зміцнюють зв'язки з індійськими й китайськими НПЗ, основними споживачами їхньої сировини, і намагаються укладати прямі контракти, уникаючи виплати комісії трейдеру й складнощів із банківськими переказами.
Обсяг імпорту російської нафти Індією з росії у вересні збільшився на 11,7%, до 1,9 млн барелів на добу (б/д), що становить близько двох п'ятих від загального обсягу імпорту сирої нафти
У листопаді перший віцепрем'єр дєніс мантуров заявив, що рф й Індія працюють над підписанням міжурядової угоди про постачання нафти й нафтопродуктів. Це означає, що російські компанії зможуть постачати більше сировини за прямими контрактами, що обмежить участь торгових посередників.
Джерело, яке займається закупівлями російської нафти для Індії, сказало, що зараз у більш виграшному становищі перебувають ті торгові компанії, які мають свій власний флот, що дозволяє економити на доставлянні вантажів.
Крім того, торгові компанії, які купували танкери для роботи з російською нафтою, повинні їх використовувати, інакше вони простоюватимуть. Через санкційні ризики такі судна можуть перевозити тільки нафту рф, додало джерело.
Великобританія посилить санкції проти так званого тіньового торговельного флоту росії, сказав британський міністр закордонних справ Девід Леммі.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти