Оператори терміналів у порту «Ціндао» — хабі, через який проходить близько шостої частини споживання сирої нафти Китаю, — запроваджують нові обмеження для старих і «ризикових» суден, що широко трактується як удар по перевізниках підсанкційної нафти з Ірану та інших «чутливих» постачальників, пише Bloomberg.
З 1 листопада до швартування не допускатимуть танкери віком 31 рік і більше, а також судна, що змінювали ідентифікаційний номер IMO або мають недійсні сертифікати, випливає з повідомлення, з яким ознайомилося Bloomberg. У разі відмови у швартуванні судну заборонятимуть заходити до акваторії на один рік.
Обмеження з’явилися після того, як у серпні США запровадили санкції проти оператора, розташованого в районі Дунцзякоу (Ціндао), заявивши, що той отримував іранську нафту, доставлену вже підсанкційним судном. Пекін розкритикував ці заходи як екстериторіальні.
Лист підписали чотири оператори нафтотерміналів у районі Хуандао, зокрема Qingdao Shihua Crude Oil Terminal Co., яку спільно контролюють адміністрація порту «Ціндао» й підрозділ Sinopec Group. На запити електронною поштою до Qingdao Port International Co. й Sinopec Group оперативних відповідей не надійшло.
Судна, що прямують до портів провінції Шаньдун, також проходитимуть скоринг ризику з урахуванням віку й наявності страхового покриття за екологічну відповідальність; танкерам із низьким балом можуть відмовити у швартуванні.
Порт «Ціндао» вважається одним із головних каналів постачання іранської нафти до Китаю: за даними Kpler, від початку року він приймав близько 300 тис. б/д такої сировини, попри те, що офіційна статистика не фіксує імпорту з Ірану з середини 2022-го. Водночас, за оцінкою старшого аналітика Vortexa Емми Лі, вплив нових правил на загальні обсяги «чутливої» нафти буде обмеженим: частка «Ціндао» в імпорті сирої нафти до Шаньдуну знизилася з понад 40% 2020 року до приблизно 20% 2024-го, адже сусідні порти розширили причали для VLCC.
Зазвичай іранська нафта вирушає з Перської затоки до вод поблизу Малайзії чи іншого перевального пункту, де її перевантажують «з борту на борт». Перший плечовий відрізок часто виконують уже підсанкційні судна, після чого вантаж переходить на так званий «тіньовий флот» для фінального рейсу.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти