Глобальний ринок скрапленого нафтового газу (LPG) зіткнувся з потрясінням, оскільки високі мита на імпорт США змушують китайських покупців міняти американські вантажі на альтернативні з Близького Сходу, тоді як постачання з США спрямовуються в Європу й інші частини Азії, пише Reuters.
Очікується, що зміни призведуть до зниження цін і попиту на побічні продукти сланцевого газу, негативно вплинуть на прибутки його виробників у США й китайські нафтохімічні компанії, а також підвищать апетит до таких альтернатив, як нафта.
У той час як американські експортери змогли змінити маршрути вантажів скрапленого газу з Китаю під час торговельних суперечок за першого президентського терміну Трампа, подвоєння обсягів торгівлі відтоді ускладнює заміну однієї країни іншою, сказала Джуліан Рентон, аналітик ринку NGL аналітичної компанії East Daley Analytics.
«Є певна кількість потоків, які можна переспрямувати, але ви не можете перемістити 400 тис. барелів на добу (б/д) на будь-який інший ринок, який міг би це прийняти», — зазначила вона.
За даними Управління енергетичної інформації, Китай є другим за величиною покупцем скрапленого газу в США після Японії.
East Daley очікує, що експорт США у Китай може впасти приблизно на 200 тис. б/д протягом шести-дев’яти місяців, що призведе до зростання внутрішніх запасів і зниження цін.
Аналітик Energy Aspects Шеріл Лю очікує, що інші імпортери скрапленого газу, такі як Індія, Індонезія, Японія й Південна Корея, купуватимуть більше дешевого продукту США, тоді як Близький Схід нарощуватиме постачання у Китай.
«Переможцями повинні стати всі інші покупці й експортери з Близького Сходу. Програшами, я б сказала, і Китай, і США», — вважає вона.
За попередніми даними OilX і LSEG, імпорт скрапленого газу Японією з США зріс на 12-15% порівняно з місяцем – до 274-276 тис. б/д. Дані системи відстеження руху суден Kpler показали, що такий імпорт майже подвоївся – до 639 тис. б/д у квітні.
Індійські нафтопереробники попросили постачальників з Близького Сходу обміняти довгострокові постачання на LPG із США зі знижкою до саудівської контрактної ціни (CP), повідомили джерела, знайомі з їхніми планами закупівлі.
Минулого року Китай купив рекордні 17,3 млн тонн, або 550 тис. б/д, американського пропану, що становить 60% від загального імпорту рідкого газу, свідчать дані китайської митниці.
Зі слів трейдерів, китайські покупці все ще намагаються обміняти вантажі LPG із США на постачання з інших країн, щоб уникнути мит. Мита ж набувають чинності 14 травня.
Очікується, що мита на імпорт із США зменшать попит Китаю на скраплений газ на 150 тис. б/д у другій половині 2025 року порівняно з тим же періодом торік, а споживання нафти збільшить на 140 тис. б/д, повідомляє Energy Aspects.
Проте це не повністю замінить 1,5 млн тонн щомісячних постачань у США, повідомила на онлайн-семінарі Селія Чен, провідний аналітик скрапленого газу компанії Argus, що визначає ціни на нафту, очікуючи падіння постачання Китаю на 1 млн тонн на місяць.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти