У початок

Китайські НПЗ активно закуповують нафту, щоб уникнути впливу санкцій

Державні нафтові компанії Китаю й провідні приватні нафтопереробні підприємства прискорюють закупівлі сирої нафти з Близького Сходу й інших регіонів. Це відбувається на тлі занепокоєнь можливими перебоями у постачанні палива через посилення санкцій проти росії й Ірану, що може призвести до зменшення постачань нафти у найближчій перспективі.

Як повідомляє Bloomberg, компанії, включаючи Cnooc, Shandong Yulong Petrochemical Co та Jiangsu Eastern Shenghong Co, активно роблять запити на закупівлю сирої нафти для швидкого доставлення. Трейдери зазначають, що особливий попит мають лютневі вантажі, зокрема нафта з Близького Сходу, Африки й Америки.

Цей крок обумовлено тим, що дрібні приватні нафтопереробники, відомі як «чайники» (зосереджені переважно у провінції Шаньдун), уже стикаються зі зниженням прибутковості. Якщо вони втратять доступ до дешевої російської й іранської нафти, це може змусити їх скоротити виробництво палива. У такому разі великі державні нафтопереробники можуть втрутитися, щоб уникнути дефіциту палива, особливо дизельного, і забезпечити енергетичну безпеку, що є стратегічним пріоритетом для Пекіна.

Останні санкції Вашингтона, спрямовані на понад 180 танкерів і ключових російських виробників нафти, вже вплинули на азійський ринок. Деякі судна, які перевозять російську нафту ESPO, змушені простоювати або чекати на розвантаження біля берегів Китаю.

Попит на спотову закупівлю сирої нафти серед китайських імпортерів зростав поступово протягом останніх місяців. Проте цього тижня ситуація загострилася через новий пакет санкцій США, спрямований проти так званого тіньового флоту, який використовується для транспортування нафти в обхід міжнародних обмежень.

Компанія TotalEnergies SE цього тижня продала спотові вантажі сирої нафти Оману й Верхнього Закуму (ОАЕ) покупцям, зокрема Cnooc і Rongsheng Petrochemical Co., а також запропонувала бразильську нафту Lapa. Спотові ціни на нафту Оману підскочили до $3 за барель порівняно з $1,50-1,7 тижнем раніше. Водночас зросли ставки на перевезення супертанкерами з Близького Сходу до Китаю.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти