Китайські незалежні нафтопереробні заводи (НПЗ), розташовані переважно в провінції Шаньдун, можуть збільшити імпорт мазуту у відповідь на очікуване зростання податкових відрахувань на цю сировину. Це рішення прийнято в той час, як ці підприємства, які часто називають «чайниками», прагнуть компенсувати обмеження обмежених квот на імпорт сирої нафти, виділених китайською владою.
За даними галузевих джерел Energynews, вже визначено шість пілотних заводів, які спочатку скористаються цими новими фіскальними положеннями. Таким чином, ставка відрахувань, що застосовується до мазуту, який використовується як сировина для перероблення, може значно зрости.
Наразі встановлена (від 50% до 70%) ставка податкових відрахувань може зрости на 20-25% для окремих НПЗ. Заводи, які наразі отримують ставку близько 50%, можуть зазнати найбільшого зростання, тоді як ті, що близькі до поточної максимальної ставки, – меншого. Таке коригування податків знизить чисту вартість імпортованого мазуту, підвищуючи його економічну привабливість для заводів з обмеженою маржею. Однак місцеві податкові органи ще не надали офіційної дати впровадження цих змін.
Згідно з останніми даними галузевої консалтингової компанії JLC, китайські незалежні НПЗ продовжують працювати на відносно низьких рівнях. Середній коефіцієнт використання потужностей у провінції Шаньдун на кінець червня становив 48,51%, що свідчить про поточні економічні труднощі. Ці коефіцієнти використання тісно пов'язані з низькою рентабельністю перероблення, яка обмежує операційні потужності таких заводів.
Оскільки квот на імпорт сирої нафти, наданих урядом Китаю, часто недостатньо для задоволення річних потреб «чайників», імпорт мазуту постає як стратегічна альтернатива. Проте попри можливе збільшення податкових відрахувань, деякі підприємства залишаються обережними щодо фактичної економічної вигоди, особливо якщо ставки відрахувань залишаються нижчими за максимальний поріг у 100%. Джерело з Дуньїна зазначає, що навіть суттєвого збільшення може бути недостатньо, щоб спонукати всі НПЗ масово відновити імпорт мазуту.
У період із січня по травень цього року імпорт мазуту з Китаю «чайниками» впав до 1,55 млн метричних тонн, що становить річне зниження на 78,5%. Це скорочення зумовлене, головним чином, відносно високими податками на споживання, що значно знижує економічну конкурентоспроможність імпортованого мазуту порівняно з попереднім роком.
У цьому контексті російський ринок мазуту M100 залишається стабільним, ціни на який постійно демонструють знижку приблизно на $20-25 за метричну тонну порівняно із середнім показником Platts Singapore (MOPS) для важкого мазуту в’язкістю 180 CST. Хоча деякі учасники ринку виявили потенційну зацікавленість у цьому імпорті, фактичні обсяги транзакцій залишаються обмеженими.
Таким чином, сценарій збільшення імпорту мазуту залишається залежним від масштабів очікуваних фіскальних змін, що змушує незалежні НПЗ ретельно оцінювати потенційні економічні вигоди відповідно до регуляторних змін.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти