Big Star, величезний танкер з 2,1 млн барелів російської нафти ESPO Blend на борту, чекає біля Китаю, що може свідчити про зниження попиту на сиру нафту в регіоні, свідчать дані Reuters й повідомлення двох трейдерів.
Багато державних нафтових компаній у Китаї побоюються потенційних вторинних санкцій з боку Сполучених Штатів, якщо вони купуватимуть російську нафту, що постраждала від санкцій, повідомили трейдери.
Імпорт нафти з росії до Китаю морським транспортом у лютому впав до найнижчого рівня за 26 місяців, а аналітики сировинних товарів Kpler оцінюють надходження в 970 тис. барелів на день (б/д).
Відтоді вони відновилися, оскільки попит з боку приватних нафтопереробних заводів (НПЗ), яких називають «чайниками», зріс. Але перешкоди для торгівлі нафтою з росією залишаються.
Big Star – так званий дуже великий нафтовий танкер (VLCC) – завантажив загалом 2,1 млн барелів суміші ESPO з трьох менших танкерів Aframax, Leftkada, Kai Fu і Centurion I, між 12 і 17 травня поблизу російського далекосхідного порту «зарубіно», свідчать дані LSEG і Kpler, і попрямував до Цзеяна у південній китайській провінції Гуандун, перш ніж зупинитися.
Один із трейдерів припустив, що три вантажі були розміщені занадто пізно для продажу й не знайшли покупців. Нафта на азійських ринках зазвичай продається за півтора місяця до завантаження.
Три вантажі були завантажені з порту «козьміно» наприкінці квітня й на початку травня, до перевантаження з судна на судно на Big Star, свідчать дані LSEG.
Танкери ESPO нечасто беруть участь у перевантаженнях з судна на судно, враховуючи близькість російського порту «козьміно» до Китаю, а також рідко цей сорт зберігається в плавучих сховищах, сказали трейдери.
Після 23 травня судно ненадовго вимкнуло транспондер, а потім 25 травня виринуло поблизу островів Сенкаку, неподалік від Тайваню, але з того часу, згідно з даними LSEG, залишається на якорі.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти