Китайські нафтопереробні заводи (НПЗ) підвищили темпи перероблення у липні, однак значний імпорт сирої нафти й внутрішнє виробництво призвели до надлишку понад 530 тис. барелів на добу (б/д), доступного для зберігання. Про це повідомляє Reuters.
Обсяг надлишку сирої нафти у липні знизився до 530 тис. б/д з 1,42 млн б/д у червні, згідно з розрахунками, заснованими на офіційних даних.
Попри скорочення надлишку, ключовим моментом залишається те, що НПЗ, ймовірно, продовжують накопичувати запаси, що дозволить скоротити імпорт у разі зростання цін до рівнів, які, зі слів аналітиків, не відповідають фундаментальним ринковим показникам.
Китай не розкриває обсягів сирої нафти, що надходить до стратегічних і комерційних запасів або виводиться з них, але оцінку можна зробити, віднявши обсяг переробленої нафти від загального обсягу сирої нафти, доступної з імпорту й внутрішнього виробництва.
У липні НПЗ переробили 14,85 млн б/д сирої нафти — на 8,9% більше, ніж у липні 2024 року, але на 2% менше, ніж у червні. При цьому червень був рекордним з вересня 2023 року.
Коефіцієнт використання потужностей НПЗ зріс до 71,84% у липні — на 1,02 процентного пункту більше, ніж у червні, й на 3,56 процентного пункту більше, ніж у липні 2024 року, згідно з офіційними даними, опублікованими 15 серпня.
Китай, найбільший імпортер сирої нафти у світі, отримав 11,11 млн б/д у липні, тоді як внутрішнє виробництво становило 4,27 млн б/д.
Загалом НПЗ мали у розпорядженні 15,38 млн б/д, а після перероблення 14,85 млн б/д залишився профіцит обсягом 530 тис. б/д.
За перші сім місяців року надлишок сирої нафти в Китаї становив 980 тис. б/д, причому основна частина накопичилася з березня — імпорт і внутрішнє виробництво зростали швидше, ніж перероблення.
Варто зазначити, що не вся надлишкова нафта потрапила до сховищ — частина могла бути перероблена на заводах, не врахованих в офіційній статистиці.
Попри прогалини в даних, очевидно, що з березня Китай імпортує нафту значно швидше, ніж потрібно для задоволення внутрішнього попиту на паливо.
Зростання імпорту збіглося зі зниженням цін: світова еталонна ціна на нафту марки Brent впала з максимуму $82,63 за барель 15 січня до чотирирічного мінімуму $58,50 5 травня.
Згодом ситуація стала нестабільною: короткочасне загострення між Ізраїлем та Іраном, до якого долучилися Сполучені Штати, підняло ціну на Brent до $81,4 за барель 23 червня, перш ніж вона знизилася до приблизно $65,57 на початку азійських торгів у понеділок.
Ймовірно, зростання цін з травня до червня може призвести до скорочення імпорту Китаєм у кінці серпня й на початку вересня — саме на цей період заплановані постачання.
Крок Саудівської Аравії з підвищення офіційних цін продажу на серпневі й вересневі вантажі також може стримати закупівлі Китаю.
Утім, якщо темпи перероблення на НПЗ продовжать зростати, а Китай зберігатиме тенденцію до експорту палива, передусім дизпального й бензину, імпорт сирої нафти у найближчі місяці може залишитися стабільним.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти