У початок

Казахстан недоотримає 300 мільярдів тенге через аварію на КТК — експерти

Казахстан недоотримає 300 мільярдів тенге через анонсовану росією аварію на Каспійському трубопровідному консорціумі. Такі прогнози експертів лише на один місяць, повідомляє Аstanatv.kz

Зазначається, що по магістральному трубопроводу «Тенгіз-Новоросійськ» перевозять дві третини експортної нафти Казахстану. Маршрут не втрачає актуальності понад 20 останніх років. Проте днями, як заявила росія, там сталася поломка. Роботу припинили. Російська сторона повідомляє, що на ремонт можуть піти місяці.

«Наразі відвантаження призупинено повністю. У зв'язку з об'єктивними причинами. Через аномальні шторми ми виявили ті пошкодження, які не дозволяють подальшу експлуатацію виносних причальних пристроїв. Як зазначають у Каспійському трубопровідному консорціумі, із заміною запчастин виникли проблеми. Багато постачальників відмовилися співпрацювати», — каже генеральний директор КТК Микола Горбань.

За словами Асилбека Джакієва, голови ради з розвитку стратегічних партнерств у нафтогазовій галузі petrocouncil, близько 80% усього експорту нафтогазу Казахстану припадає на трубопровід КТК. Це означає, що буде зниження виробництва, зниження видобутку й виручки від нафти й газу. Адже «ми не повинні забувати, що близько 40% бюджету формують доходи від нафти і газу».

Проте погляди експертів на динаміку розв'язання проблеми розійшлися. Одні вважають, що на час ремонту достатньо вдатися до альтернативних маршрутів експорту. Інші схиляються до термінового розслідування виникнення поломки. Тим більше, якщо вірити Рашидові Жаксиликову, лише два роки тому на КТК було проведено капітальний ремонт.

«Сьогодні мають створити комісію в казахстанському міністерстві енергетики, створити комісію й поїхати подивитися на все на власні очі, помацати руками, чи справді це технічна поломка. Тому що є сумніви, що за цим криються і економічні, й політичні ігри», — каже Рашид Жаксиликов, голова президіуму спілки нафтосервісних компаній Казахстану.

Фінансові втрати, на думку експерта, не найважливіша проблема. Набагато глобальніша — потенційна втрата ринку збуту. Він упевнений, що великі закордонні компанії можуть і не дочекатися кінця ремонту.

«Ті країни, які у нас отримували сиру нафту, вони ж не можуть чекати на нас місяць, два, три. Вони мають свою економіку, мають своїх громадян, яких вони мають захищати. І вони шукатимуть інших постачальників, і з ними буде укладено контракт на довгостроковій основі. Під загрозою вся нафтогазова галузь республіки, тому в жодному разі не можна зупиняти виробництво», — наголосив Жаксиликов.

Як повідомлялося, раніше міненерго рф повідомило про несподівану критичну аварію на морському терміналі Каспійського трубопровідного консорціуму (КТК) у Новоросійську, який забезпечує постачання на експорт нафти з Казахстану, передусім у країни ЄС, які відмовляються купувати російську нафту.

У середу, 23 березня, термінал зупинив експорт казахстанської нафти в Європу обсягом близько 1 млн барелів на добу (б/д), тоді як увесь російський експорт нафти становить близько 8 млн б/д.

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти