У початок

Гроші в асфальт: імпорту бітуму в січні-липні подвоївся

У липні імпорт бітуму збільшився у 2,2 раза, до 38 тис. т, свідчать дані Консалтингової групи «А-95». Це рекордний показник з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну. Більші обсяги завозилися лише 2021 року під час реалізації державної програми «Велике будівництво». Нагадаємо, 2021 року імпорту бітуму становив 1,1 млн т, або 92 тис. т на місяць.

Понад половину обсягів, 24,4 тис. т, надійшло з Польщі. Найбільшим постачальником з цього напрямку був PKN ORLEN, який відвантажив 20,4 тис. т. Ще 1,9 тис. т реалізував бітумний підрозділ Unimot.

Другою за обсягами країною-постачальницею була Румунія. Минулого місяця звідти було імпортовано 5,9 тис. т бітуму. Основним постачальником була компанія Vitaro Energy, яка відвантажила 4,5 тис. т. Близько 1 тис. т доправила компанія Bitholder.

Обсяги відвантажень з ORLEN Lietuva становили 5,2 тис. т.

У липні відновилися морські постачання бітуму. Минулого місяця на ринок надійшла партія обсягом 2,5 тис. т виробництва Motor Oil. Востаннє постачання грецького продукту здійснювалися в листопаді 2021 року.

За сім місяців імпорт бітуму збільшився вдвічі, до 77,5 тис. т. Найбільшими імпортерами бітуму були «АТ Енерго Трейд» (27,3 тис. т), «Агродон Трейд» (17 тис. т) і ТДВ «Шляхове ремонтно-будівельне управління №88» (5,2 тис. т).

Двократне зростання імпорту зумовлено збільшенням обсягів фінансування дорожнього будівництва. Нагадаємо, на цей рік у державному бюджеті початково було передбачено витрати на ремонт ділянок, важливих для оборони й функціонування економіки держави, обсягом 12,6 млрд грн.

Це на 26% менше порівняно з 2024 роком. Але у квітні Кабмін виділив 5,2 млрд грн на відбудову й утримання доріг у фронтових і прифронтових регіонах.

У травні уряд виділив додатково 2,781 млрд грн на розвиток мережі й утримання автомобільних доріг загального користування.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти