Кількість суден під прапором Габону з початку 2023 року зросла вдвічі за рахунок збільшення у регістрі країни частини так званого тіньового флоту, який перевозить російську, іранську й венесуельську нафту, що потрапила під санкції. Про це з посиланням на видання Splash 24/7 пишуть «Порти України».
Як свідчать дані S&P Global Market Intelligence, з погляду відсоткового збільшення прапор Габону цього року зростав найшвидше у світі.
Більшість суден до реєстру Габону переведено з реєстру Сент-Кітс і Невіс. Одним із головних його клієнтів наразі є мумбайська компанія Gatik Ship Management, яка бере активну участь у перевезеннях російської нафти і втратила галузеве стандартне страхування свого флоту через порушення цінового обмеження G7.
Дані S&P Global показують, що 98% танкерів під прапором Габону дедвейтом понад 10 тис. тонн підпадають під антиросійські санкції як судна високого ризику або такі, для яких неможливо визначити кінцевого власника.
Під прапором Габону зокрема ходив танкер Pablo 1997 року побудови, який на початку травня спалахнув у водах Малайзії, вбивши трьох членів екіпажу, серед яких був українець. Напівзнищений, не застрахований танкер, який раніше перевозив іранську нафту, залишається на якорі, поки влада Малайзії міркує, що з ним робити. Судновласник на зв’язок не виходить. У Габоні судно перереєстрували менш ніж за тиждень до катастрофи.
За даними аналітичних компаній, у світовому «тіньовому» флоті зараз налічується понад 700 танкерів. Відколи росія почала повномасштабну війну проти України, його розмір збільшився більш ніж утричі.
За підрахунками TankerTrackers.com, станом на початок травня світовий «тіньовий» флот налічував 544 судна, і зарахувати до «тіньових» можна кожен п’ятий VLCC.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти