Ставки фрахту танкерів для постачання російської нафти Urals з балтійських портів рф до Індії впали на чверть щодо недавніх піків у березні, оскільки стабілізація цін на сорт нижче за $60 за барель приваблює на маршрут усе більше західних судновласників, збільшуючи пропозицію тоннажу. Про це повідомляє Reuters.
Наприкінці 2022 року країни G7 і Австралія ввели правило цінової «стелі», щоб обмежити доходи москви від продажу нафти, заборонивши західним компаніям надавати страхові послуги й послуги перевезення для обсягів, які продані дорожче за $60 за барель у порту відвантаження.
Вартість бареля Urals на базисі FOB приморськ, за оцінкою Reuters, становила близько $53,5 за барель 17 квітня, тримаючись на рівні нижче $55 за барель з 5 квітня.
Вартість транспортування Urals з балтійських приморська й усть-луги до портів на заході Індії впала нижче від $6 млн в один бік з $7 млн наприкінці березня й пікових рівнів початку березня, за оцінками трейдерів.
На початку березня ставки фрахту на маршруті до Індії зміцнилися до максимальних рівнів з лютого-березня 2024 року й сягали $8 млн.
Проте поточні ставки фрахту поки що залишаються вищими, ніж були на початку січня: тоді вартість перевезення нафти з балтійських портів рф до Індії становила $4,7-4,9 млн.
Різке зростання ставок фрахту на перевезення нафти рф відбулося після завершення періоду згортання операцій для танкерів і суднових компаній, що підпали під санкції США 10 січня. Тоді продавцям нафти рф довелося терміново шукати нові судна для заміни на непідсанкційні.
Ослаблення ставок фрахту сприятиме зміцненню диференціалів Urals на базисах FOB у російських портах, що у поєднанні з корекцією цінового зразка Brent потенційно може відновити ціни сорт на рівні вище від цінової «стелі».
Раніше enkorr повідомляв, що експортний паритет російської нафти станом на 8 квітня впав до 2-річного мінімуму.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти