У початок

Експорт російської арктичної нафти у Китай зростає завдяки операціям STS

Згідно з трейдерами й даними Vortexa, експорт російської арктичної нафти до Китаю має намір різко зрости цього місяця завдяки стрибку перевалки із судна на судно в морі, щоб гарантувати, що танкери, які заходять у порт, не потраплять у списки санкцій США. Про це повідомляє Reuters.

На арктичний нафтовий бізнес припадає десята частина морського експорту російської нафти, яка потрапила під вплив розширених санкцій США у січні майже на всі танкери, що перевозять сиру нафту сортів ARCO і Novy port, а також на російську компанію «газпром нєфть».

Зі слів трейдерів і старшого аналітика Vortexa Емми Лі, щоб уникнути обмежень, перевалка вантажів з судна на судно (STS) здійснюються в міжнародних водах біля Сингапуру й Малайзії, де вантажі завантажуються на танкери класу VLCC, які не підпадають під санкції, перш ніж відправитися у китайські порти.

За оцінками Лі, принаймні 4 млн барелів арктичної нафти здійснили STS минулого тижня, а ще 16 млн прибули або прибудуть у Південнокитайське море цього місяця.

Імпорт арктичної нафти Китаєм відновлюється, враховуючи достатню пропозицію, але кінцевий обсяг буде змінюватися залежно від логістичних перешкод і зацікавленості китайських нафтопереробників, додала вона.

російський експортер нафти «газпром нєфть» не відразу відповів на запит Reuters про коментар.

За даними Vortexa, у березні Китай імпортував арктичну нафту з росії у середньому 25 тис. барелів на день (б/д).

Китай заявив, що виступає проти односторонніх санкцій, які було введено Сполученими Штатами, ЄС та іншими, спрямованими на обмеження доходів росії, Ірану й Венесуели від енергії.

Проте, зі слів одного з трейдерів, використовуються STS-передачі, тому що багато китайських покупців хочуть уникнути зв’язку з танкерами, на які поширюються такі санкції, оскільки вони побоюються вторинних санкцій і готові платити вищу ціну за ці STS-вантажі.

Наприклад, VLCC Atila завантажила 2,07 млн барелів ARCO з двох підсанкційних танкерів у березні у водах Сингапуру й доставила вантаж у китайський порт у Дуньїні у східній провінції Шаньдун у квітні, свідчать дані Kpler.

Atila раніше брав участь у STS-передачах іранської нафти.

Арктичні сорти — ARCO, Novy Port і Varandey — виробляються в північних регіонах росії, де суворі зимові погодні умови негативно впливають на виробництво, а нафтові проєкти вимагають великих інвестицій.

Ці сорти зазвичай доставляються з нафтопромислів до плавучого сховища в мурманську, а потім кінцевим споживачам, що ускладнює відстеження експорту кожного сорту.

Нещодавно enkorr повідомляв, що бюджет рф може втратити трильйон рублів через падіння цін на нафту.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти