російський експорт нафтопродуктів у квітні впав до мінімуму після пандемії, згідно з даними відстеження руху танкерів, оскільки москва бореться за ремонт своїх західних НПЗ, які залишаються в облозі українських безпілотників.
За даними S&P Global Commodities at Sea, у другій половині квітня російські морські експортні навантаження дизельного пального, мазуту, нафти та інших продуктів перероблення дещо зросли – в середньому до 1,94 млн барелів на день (б/д). Середній квітневий показник фіксує падіння на 360 тис. б/д порівняно з березнем і майже на 700 тис. б/д нижче від рівня січня, коли Україна почала шквал дальніх ударів безпілотників по російських нафтопереробних потужностях. Повінь також вивела з ладу орський НПЗ потужністю 116 тис. б/д на два тижні протягом місяця.
Востаннє експорт російської продукції впав нижче від 2 млн б/д під час піку карантину через COVID-19 у середині 2020 року.
Після тритижневої перерви 27 квітня Україна здійснила один із наймасштабніших ударів безпілотників на сьогодні, коли, за даними міністерства оборони росії, над краснодарським краєм росії було збито 66 безпілотників, у результаті чого було пошкоджено ільський і слов’янський НПЗ. 30 квітня на російському рязанському НПЗ потужністю 342 тис. б/д сталася пожежа після нового удару безпілотника по об’єкту.
За оцінками S&P Global Commodity Insights, близько 600 тис. б/д нафтопереробних потужностей наразі не працюють, оскільки росія поспішає відремонтувати пошкоджені установки, порівняно з понад 1 млн б/д минулого місяця.
Згідно з оприлюдненими даними, найбільший російський експорт палива — дизель і газойль — становив у квітні 737 тис. б/д, що на 137 тис. б/д менше, ніж попереднього місяця, і на 240 тис. б/д, починаючи з січня. Квітневий спад експорту нафтопродуктів з росії було спричинено паливним мазутом, який скоротився на 147 тис. б/д за місяць і на 220 тис. б/д з січня. У березні експорт нафти, бензину й VGO знизився на 72 тис. б/д, 58 тис. б/д і 61 тис. б/д відповідно.
З огляду на те, що росія, здається, вміє швидко відновлювати пошкоджені потужності й збільшувати надходження сирої нафти на підприємствах, які не постраждали від атак, деякі спостерігачі за ринком знизили очікування щодо потенційних шоків у пропозиції через вплив експорту. Згідно з місцевими повідомленнями, росія також намагається закрити будь-який регіональний дефіцит палива, віддаючи пріоритет транспортуванню нафтопродуктів залізницею.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти