Індійські нафтопереробні заводи (НПЗ) збільшують експорт бензину й дизельного пального до найвищого рівня за кілька років. Це стало можливим завдяки розширенню потужностей із перероблення сирої нафти й зростанню внутрішнього змішування етанолу, що звільнило додаткові обсяги пального для закордонних ринків, повідомили Reuters трейдери та аналітики.
НПЗ Індії, які закуповують близько третини своєї сирої нафти в росії, нарощують перероблення й переспрямовують надлишки на експорт. Очікується, що зростання постачань допоможе задовольнити зимовий попит на мазут у Європі й підтримає маржу перероблення в Індії після переходу на дешевшу російську нафту, яку країна почала активно купувати після санкцій ЄС і США проти москви за розв’язану росією повномасштабну війну проти України.
Вашингтон звинуватив Індію у наживі, адже вона імпортує російську нафту за зниженими цінами й перепродає очищене пальне дорожче. Водночас Делі заявив, що такі закупівлі стабілізують ринки.
За даними Wood Mackenzie, 2025 року перероблення сирої нафти в Індії зросте на 130-160 тис. б/д, до 5,51 млн б/д. Експорт бензину сягне рекордних 400 тис. б/д. Постачальник даних Kpler прогнозує, що 2025 року експорт бензину становитиме 387 тис. б/д, головним чином до Азії.
Аналітики пояснюють зростання експорту слабким внутрішнім попитом у сезон мусонів і меншою кількістю планових ремонтів. Додатковим чинником є збільшення частки етанолу в бензині до 20% цього року (проти 12% у 2023-му).
НПЗ, очолювані Reliance Industries і Mangalore Refinery and Petrochemicals Ltd, активно нарощують експорт, користуючись високою азійською маржею бензину, яка з початку року зросла на 51% — до $11-12/барель.
Очікується, що експорт газойлю з Індії 2025 року досягне чотирирічного максимуму. За прогнозами Wood Mackenzie, він становитиме 610-630 тис. б/д, тоді як Kpler оцінює його у 560 тис. б/д. Основні обсяги підуть до Європи для покриття зимового попиту на опалення, оскільки у IV кварталі пропозиція може знизитися через ремонти НПЗ у Європі й на Близькому Сході.
На цьому тлі постачання з Саудівської Аравії, за оцінками Energy Aspects, скоротяться на 300 тис. б/д — до 400 тис. б/д у жовтні-листопаді через техобслуговування кількох НПЗ Aramco.
Наприкінці серпня Reliance Industries відправила близько 2 млн барелів дизельного пального до Європи на дуже великому нафтоналивному танкері Atokos. Це нетиповий крок, адже зазвичай такі вантажі перевозять на менших танкерах-продуктовозах.
Європейський Союз у своєму 18-му пакеті санкцій проти росії (липень 2025 року) заявив, що припинить імпорт нафтопродуктів, виготовлених із російської сирої нафти, після перехідного періоду у шість місяців. Винятки діятимуть для імпорту з Норвегії, Великої Британії, США, Канади й Швейцарії.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти