Експорт продуктів нафтопереробки Китаю, особливо дизельного пального, різко зріс в останні два місяці 2022 року, дещо зменшивши глобальний дефіцит, спричинений надзвичайно низьким експортом із середини 2021 року, повідомляє Reuters.
Згідно з попередніми даними Головного митного управління (GAC), експорт продуктів нафтоперероблення склав 54 млн тонн 2022 року, порівняно з 60 млн 2021 року й 62 млн 2020-го.
Експорт Китаю був нижчим за норму протягом 16 місяців із липня 2021 року по жовтень 2022 року з кумулятивним дефіцитом порівняно з попередньою тенденцією в 21 млн тонн, або 167 млн барелів.
Падіння було зосереджено на дизельному пальному із сукупним дефіцитом близько 17 млн тонн, або 128 млн барелів.
Скорочення експорту призвело до виснаження світових запасів дизельного пального й надзвичайно високої рентабельності для нафтопереробників у решті світу у 2021/22 рр..
Проте в останні два місяці року обсяги зросли після того, як уряд збільшив експортні квоти наприкінці третього кварталу.
Експорт дизельного пального прискорився до майже рекордних 2,8 млн тонн у грудні з лише 1,1 млн тонн у жовтні, скоротивши дефіцит із середини 2021 року до менш ніж 16 млн тонн, або 117 млн барелів.
У поєднанні з уповільненням ділового циклу збільшення експорту з Китаю стабілізувалося й почало поповнювати запаси дистилятів у Північній Америці і Європі.
Експорт ДП, ймовірно, залишатиметься вищим, ніж зазвичай, протягом кількох місяців після виділення ще одного великого траншу квот на початку 2023 року.
Результат має підвищити доступність дизпального й знизити рентабельність у першому і другому кварталах 2023 року, доки відновлення Китаю після пандемії знову не почне скорочувати експорт і зменшувати запаси у другій половині року.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти