У червні трейдери відправили найбільший за майже рік обсяг авіаційного палива з Північно-Східної Азії у Європу. Причинами стали зниження фрахтових ставок, високі запаси пального в Азії й побоювання щодо перебоїв з постачаннями з Близького Сходу, згідно з даними трекерів суден і трьох торговельних джерел Reuters.
За інформацією аналітичної компанії Kpler, близько 350 тис. тонн (2,8 млн барелів) авіаційного палива прямують до Європи з Південної Кореї й Китаю. Деякі трейдери оцінюють загальний обсяг червневих замовлень у 465 тис. тонн.
Аналітики зазначають, що ці постачання можуть частково знизити надлишок пального в Азії й утримати ціни на нижчому рівні у короткостроковій перспективі.
Компанії Vitol, BP, Aramco Trading, Gunvor і Unipec (торговельний підрозділ китайської Sinopec) зафрахтували п’ять танкерів, які були завантажені в червні. Vitol і Saudi Aramco відмовились від коментарів, а Gunvor, Unipec і BP не відповіли на запити.
Іван Метьюз, керівник аналітики Vortexa у регіоні Азія–Тихий океан, зазначив, що зростання експорту стало можливим після завершення технічного обслуговування на нафтопереробних заводах (НПЗ) і збільшення маржі прибутку від пального.
Два джерела з Сингапуру повідомили, що трейдери переорієнтували спотові постачання на Захід через вигідні маржі й зниження вартості фрахту, на тлі слабкого попиту з боку регіональних імпортерів.
Старший аналітик Kpler Замір Юсоф додав, що торговельні потоки були опортуністичними, викликаними геополітичною напруженістю, яка спричинила зростання прибутковості в Північно-Західній Європі. При цьому фрахтові ставки на новозбудовані судна залишались привабливими.
За даними LSEG, протягом більшої частини червня ціни на фізичне авіапальне в Північно-Західній Європі перевищували азійські на $60-80 за тонну.
Попит на реактивне паливо в Європі традиційно зростає влітку: у червні кількість рейсів зросла на 5,2% у річному вимірі й на 7,8% порівняно з травнем, згідно з Eurocontrol.
Зростання цін також було спричинене побоюваннями щодо перебоїв у постачанні, пов’язаних із конфліктом на Близькому Сході.
Водночас вартість транспортування 90 тис. тонн реактивного пального танкерами типу LR2 впала до місячного мінімуму — $40-45 за тонну для бронювань, зроблених до початку ірано-ізраїльського конфлікту 13 червня.
За інформацією судноплавних джерел, у червні-липні щонайменше чотири нові судна LR2 були зафрахтовані для доставлення пального зі Сходу на Захід. Перші рейси на нових суднах зазвичай коштують дешевше, оскільки судновласники прагнуть накопичити історію відстеження.
Проте аналітики не очікують зростання цін на пальне в Азії. Зі слів Юсофа з Kpler, регіон має хронічний надлишок реактивного палива — близько 625 тис. барелів на день (б/д) у червні й липні. Потоки до Європи суттєво не вплинуть на цей профіцит.
У травні Китай експортував 1,92 млн тонн авіаційного пального — на 20% більше, ніж рік тому.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти