У початок

Ефект заміщення: українські трейдери нарощують імпорт ДП з Греції

Постачання дизельного пального з Греції в Україну зростають четвертий місяць поспіль. У серпні імпорт продукту з цього напрямку вже встановив новий місячний максимум — за три тижні українські компанії розмитнили 38,4 тис. тонн морського ресурсу, це на 30% більше порівняно з обсягами, які було імпортовано протягом липня.

Тренд на зростання імпорту дизпального з Греції було закладено ще у травні. Після впровадження постанови КМУ №1147, яка зобов’язувала імпортерів документально підтверджувати походження нафтопродуктів, на ринку почав зростати попит на постачання дизпального з надійних джерел. В Україну грецьке паливо відвантажується безпосередньо з НПЗ Hellenic Petroleum і Motor Oil. У травні обсяги імпорту грецького ресурсу збільшилися в 4 рази, до 24,8 тис. тонн, і продовжували зростати в наступні місяці.

Зростання постачань дизельного пального з Греції відбувається на тлі скорочення імпорту продукту з турецьких портів. У серпні фактично припинилися надходження пального з терміналу Opet у Мармарі. Українські трейдери не захотіли працювати з турецьким оператором, який має справу з російськими нафтопродуктами. За даними enkorr, термінали Opet у Мармарі й Мерсіні є найбільшими отримувачами дизпального і газойлю, що відвантажується з російських портів.

Варто зазначити, що собівартість грецького дизпального вища порівняно з продуктом, який пропонує Opet. У серпні середня премія на дизпальне, що відвантажується з морських терміналів грецьких НПЗ, становить $30/т, це вдвічі більше порівняно з націнками на продукт у Мармарі. Крім того, привезти морську партію дизпального, наприклад з Elefsina Refinery, в гирло Дунаю коштуватиме в середньому на $5/т дорожче порівняно з постачаннями з Туреччини. Втім, різниця в ціні частково компенсується за рахунок ескаляції. Грецькі НПЗ переробляють переважно легкі сорти нафти, через це щільність дизельного пального менша порівняно з індійським і російським продуктом, який відвантажує турецький Opet. Інакше кажучи, з тонни грецького дизелю можна отримати більше літрів.

У Греції розташовано чотири НПЗ загальною потужністю переробки 25 млн тонн нафти на рік. Проте експортні відвантаження здійснюються переважно лише з двох заводів, Elefsina Refinery і Corinth Refinery. Обсяги пропозиції грецького ресурсу на морі зменшуються п’ятий місяць поспіль унаслідок зростання споживання дизпального на внутрішньому ринку через туристичний сезон. За даними Консалтингової групи «А-95», морські постачання дизпального з грецьких портів у липні зменшилися на 5%, до 380 тис. тонн. У квітні, для порівняння, обсяги відвантажень становили 645 тис. тонн.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти