У початок

Два танкери «тіньового флоту» росії атаковані в Чорному морі

Служба безпеки України повідомила про удари по двох океанських танкерах, які перебувають під санкціями, за перевезення російської нафти, вони постраждали від вибухів біля узбережжя Чорного моря Туреччини протягом минулого дня.

Військово-морські безпілотники Sea Baby, що експлуатуються СБУ, здійснили атаки, зі слів джерела Bloomberg, знайомого з операцією.

Атаки були спрямовані на обмеження здатності росії вести розв’язану нею повномасштабну війну проти України. За оцінками, два танкери могли перевозити нафту на суму близько $70 млн, хоча на момент ударів вони йшли порожніми.

Перший танкер, 900-футовий (274-метровий) Kairos, затонув після вибуху пізно ввечері 28 листопада, згідно з повідомленням місцевого портового агента. Другий танкер, Virat, також постраждав біля узбережжя Туреччини, і з нього клубочився дим після майже одночасної атаки. Судно зазнало повторного удару на початку суботи, 29 листопада.

Kairos і Virat входять до сотень суден, залучених для перевезення російської нафти після вторгнення у лютому 2022 року. Kairos перебуває під санкціями Великої Британії та ЄС, тоді як Virat внесений до санкційного списку США з ЄС.

Це не перший випадок вибухів суден, пов’язаних із москвою: на початку 2025 року серія атак вразила торговельні судна, які раніше заходили в російські порти.

«Обидва судна перебували у наших територіальних водах, — цитує CNNTurk міністра транспорту Туреччини Абдулкадіра Уралоглу. — Початкова інформація свідчить про зовнішнє втручання».

Військово-морські сили Іспанії, які видають навігаційні попередження в регіоні, заявили про значний ризик, пов’язаний із плавучими мінами в окремих частинах Чорного моря.

Kairos — судно класу Suezmax, попередній рейс якого був із російського порту «новоросійськ» до Парадіпа в Індії, коли воно перевозило нафту марки Urals. За даними відстеження руху суден Bloomberg, на момент інциденту танкер прямував назад до російського порту для завантаження нового вантажу.

Virat перебував у простої в західній частині Чорного моря більшу частину року після того, як 10 січня його внесли до чорного списку Управління контролю за іноземними активами США.

Протока Босфор, ключова торговельна артерія для постачання сировинних товарів, включно з російською нафтою, залишається відкритою. Kairos ходив під прапором Гамбії, повідомив агент. Virat не має прапора, зазначеного в Equasis.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти