Танкери, які раніше транспортували нафту із західних портів росії, переспрямовуються на схід країни, щоб обслуговувати ключовий маршрут сирої нафти до Китаю, який було вражено широкими санкціями США.
Частково причиною, ймовірно, є гроші. Фрахтові ставки на транспортування сирої нафти ССТО з російського порту «козьміно» до Китаю зросли більш ніж утричі після того, як США запровадили санкції проти танкерів, які використовували цей маршрут. Більшість кораблів, що використовуються для торгівлі, це танкери класу Aframax, які мають місткість близько 750 тис. барелів.
Відповідно до даних відстеження руху суден, зібраних Bloomberg, щонайменше два танкери з власниками, зареєстрованими в Гонконзі, почали курсувати цим маршрутом. Неясно, чи власники компаній росіяни.
Зміна маршруту – ознака того, що російські постачальники в торгівлі віддають перевагу далекосхідним маршрутам, сказала Емма Лі, старший аналітик Vortexa.
Раніше цього місяця адміністрація Байдена, яка пішла у відставку, запровадила агресивні санкції проти нафтової промисловості росії, спрямовані на страховиків, трейдерів і близько 70% суден, які обслуговували «козьміно». Це поставило під загрозу експорт 900 тис. барелів на день (б/д) ССТО і відкрило певні можливості для інших операторів суден.
Судно Jinjiang Experience завантажило майже 770 тис. барелів з козьміно 18 січня і, як очікується, досягне Тяньцзіня на півночі Китаю цього тижня, свідчать дані відстеження руху суден. Раніше цей танкер перевозив Urals із західних терміналів росії та інші марки з Близького Сходу.
Востаннє Maini завантажився в козьміно 13 січня, а потім розвантажився у Дуньїні у східній китайській провінції Шаньдун. Судно почало перевозити російську нафту — винятково з західних портів країни — два роки тому, і здійснило свій перший рейс із козьміно лише наприкінці грудня.
Минулого тижня Bhilva, яка раніше не перевозила російських вантажів, судячи з даних суднових брокерів, прямувала до козьміно без вантажу. Танкер зробив розворот в Індійському океані й зараз пливе через Малаккську протоку.
Jinjiang Experience належить Dayu Energy Holdings Co., а Maini — Rong Yu Shipping Ltd., обидва розташовані в Гонконзі, а Bhilva належить Tika Shipping Ltd., розташованій на Сейшельських островах, згідно з морською базою даних Equasis.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти