У початок

Держава і громадськість мають посилити контроль за сплатою податків бізнесом — експерт

Підвищити ефективність збору податків з операторів ринку нафтопродуктів, які офіційно декларують безприбутковість або мінімальний прибуток, можна завдяки об’єднанню зусиль податківців і громадського сектору.

Таку думку у матеріалі «Королі і капуста: як сплачують податки мережі АЗС» для «Дзеркала тижня» висловив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«Боротися є за що: якщо взяти за нормативний показник податкового навантаження на літр середній показник для трьох лідерів рейтингу — 2,07 грн/л, то недоплата ринком 2023 року становила понад 6 млрд грн. Це майже 40% від потенційного обсягу податків на роздрібному ринку нафтопродуктів», — пише експерт.

При цьому він зазначає, що попри вимоги закону, податківці відмовляються оприлюднювати дані про прибутки й податки нафтотрейдерів.

«Щоб зняти підозри й підвищити ефективність збору податків — єдиного джерела фінансування оборони, треба об’єднати зусилля податківців і громадського сектору», — вважає очільник «А-95».

Він пояснив, що наразі сплата податків здебільшого на совісті власника бізнесу і на відміну від ПДВ, який податкова відстежує онлайн на всьому ланцюжку постачання, розібратися з прибутком можна лише за результатами окремої документарної перевірки, що зробити у тисячах компаній складно фізично.

«Наприклад, якщо вірити даним про сплату мережами АЗС податку на прибуток, то взагалі стає незрозумілим, навіщо люди займаються цим бізнесом. Так, окупність станції «БРСМ» вартістю $1 млн становить 40 років, оскільки кожна АЗС принесла оператору близько 1 млн грн», — пише Куюн. Він зазначає, що 2023 рік став був дуже успішнішим з погляду прибутковості, оскільки валова маржа в середньому за рік становила 8 грн/л.

Також, з його слів, незрозумілий погляд ДПС і на зарплати працівників мереж АЗС. У топ-10 офіційні оклади коливаються в діапазоні від 4 700 до 27 500 грн/міс, чого немає в жодній галузі.

«Як і раніше, можна стверджувати, що низькі офіційні ставки не тільки свідчать про наявність «конвертів», а й частково відкривають вищеназвані секрети такого різного рівня прибутку. Адже доплати персоналу йдуть готівкою, яку потрібно десь брати. Тобто, шукайте схему!» — пише він.

Нагадаємо, раніше Консалтингова група «А-95» провела дослідження рівня сплати операційних податків 2023 року найбільшими автозаправними мережами України у розрахунку на один літр реалізованого пального. З його результатами можна ознайомитися за посиланням.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти