Зняття блокади з КПП «Дорогуськ–Ягодин» прискорило відвантаження палива з польських і балтійських терміналів. Водночас учасники ринку очікують, що в травні польські постачальники можуть підняти премії на дизпальне й компенсувати збитки, здобуті у I кварталі цього року. Тим часом на півдні ситуація без змін, гра на виживання триває.
Премії на автомобільні партії дизельного пального зі східних терміналів Польщі на кінець квітня становлять $60-80/т до північноєвропейських котирувань CIF. Через припинення страйків на прикордонних КПП українські паливовози стали швидше діставатися польських терміналів, що позначилося на продажах.
«На одній з наших баз майже закінчився квітневий ресурс. Вивозять набагато активніше», — сказали в Unimot.
Легше продавати стало й на внутрішньому ринку.
«Котирування дизелю знижувалися, тоді як Orlen не завжди вчасно реагував на зміни. Це давало нам можливість продавати за конкурентними цінами», — зазначили в Solumus.
Польські трейдери припускають, що в травні Orlen може підняти премії на свій ресурс на кілька доларів, щоб підвищити прибутковість продажів на тлі низької виробничої маржі. Це може вплинути на ціноутворення й у приватних трейдерів. На підвищення грає також те, що деякі постачальники не замовляли багато продукту на травень з огляду на ситуацію на кордоні.
«Ми замовили обсяги на травень, виходячи з ситуації у квітні. Тому якщо попит з боку України зростатиме, ми не зможемо продати більше», — повідомили в польській компанії.
Протягом минулого тижня базова гуртова ціна на дизельне пальне в Польщі зменшилася на 111 зл/м3 (-$27/т), до 5 162 зл/м3 ($1 061/т) слідом за зниженням котирувань. Спред із котируванням CIF цього тижня збільшився на $11/т.
Компанія Orlen Lietuva 22-28 квітня продає автомобільні партії дизпального за $854-871/т на умовах FCA. Порівняно з попереднім тижнем ціни знизилися на $27-28/т, що було пов’язано зі зменшенням котирувань. На мить встановлення цін премії на автомобільні партії до котирувань CIF становили $28-46/т. Залізничні партії дизпального з термінала у Моцкаві продаються в середньому за +$40/т до CIF NWE. Американський продукт із Риги пропонується з націнкою $45-50/т до котирувань CIF.
Автомобільні партії дизпального в Констанці пропонуються з диференціалами $60-70/т до середземноморських котирувань CIF. На більш віддалених від моря терміналах у Романі й Фундулі премії зменшилися на $5-10/т порівняно з серединою квітня. Дизель із цих базисів продається за +$90-94/т і +$75-80/т відповідно.
У гирлі Дунаю ситуація не зазнала суттєвих змін. Тамтешні трейдери наступають на п’яти й беруть за горло один одного, намагаючись продати якомога більше продукту. Як наслідок, обсяги постачань великі, а заробітків — кіт наплакав.
«Те, що зараз роблять деякі компанії на ринку, — це постріл в ногу», — коментує ситуацію один з великих постачальників на півдні.
На кінець квітня автомобільні партії дизпального з дунайських терміналів торгуються з націнками $80-90/т до середземноморських котирувань CIF.
У травні деякі компанії, зокрема ті, що працюють на півдні, ймовірно, скоротять обсяги закупівель продукту для покращення рентабельності продажів. Крім того, через поліпшення ситуації на польсько-українському кордоні трейдери можуть відтягнути на себе частку клієнтів із центральних регіонів, які купували ресурс на півдні. Втім, не виключено, що скорочення закупівель одними компаніями може бути використано іншими вправними імпортерами як можливість збільшити продажі на внутрішньому ринку.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти