У початок

Данія буде інспектувати танкери «тіньового» флоту

Данія змінила свою політику невтручання в рух суден Балтійським морем і тепер має намір інспектувати кораблі, що становлять, на її думку, небезпеку, пише The Moscow Times. Під удар потраплять передусім танкери так званого тіньового флоту росії.

Ці танкери здебільшого старі, які через свій фізичний стан не можуть дотримуватися технічних і екологічних норм, яких повинні дотримуватися судна, що перевозять такі вантажі. При цьому саме вони становлять основу «тіньового» флоту, який транспортує російську нафту.

Данське морське управління почне проводити інспекції суден, які «не можуть вважатися безпечними у плаванні» і стоять на рейді біля Скагена (місто на північному краю півострова Ютландія на виході з Балтійського моря до Північного).

«Це робиться у зв'язку з активністю старих суден, які перевозять нафту через Данські протоки, що викликає підвищений ризик і стурбованість у питанні убезпечення мореплавання, моряків і навколишнього середовища», — йдеться у заяві відомства. Воно перевірятиме судна на відповідність цим нормам — насамперед танкери, оскільки вони становлять найбільшу небезпеку.

Наразі російський «тіньовий» флот складається з понад 600 танкерів, за оцінками Lloyd's List і Київської школи економіки. Вони перевозять близько 70% нафти, що експортується морським шляхом. У багатьох з них відсутня інформація про власників і страховку.

За останні два роки, коли за допомогою таких суден експортери стали намагатися обходити впроваджену західними країнами цінову «стелю» для російської нафти, у Балтійському морі було кілька випадків поломок танкерів.

Вони не призвели до розливу нафти, проте справжня катастрофа вибухнула у грудні 2024 р. у Чорному морі. У результаті краху в Керченській протоці двох танкерів, побудованих понад півстоліття тому, вилилося щонайменше 4 тис. тонн мазуту. Ліквідувати наслідки цього екологічного лиха не вдається досі.

Досі Данія не наважувалася проводити огляди суден, попри неспокій, що зростає, через можливі поломки, які можуть призвести до розливу нафти. Вона заявляла, що не перешкоджатиме проходженню російських кораблів через свої води відповідно до договору від 1857 р., що гарантує вільне плавання через Данські протоки.

Підставою для інспекції може стати наявність достовірної інформації, що танкер становить загрозу екологічній безпеці вод та узбережжя країни. Досі Данія не мала цієї можливості, яку надають міжнародні закони про свободу судноплавства, але остання заява означає радикальну зміну такої політики, зазначає Bloomberg.

У грудні 12 країн північної Європи домовилися запровадити перевірку страхових полісів у російських танкерів. Хоча судна не повинні зупинятися у разі пред'явлення такої вимоги, відмовники потраплятимуть до бази даних; присутність у ній може стати основою запровадження санкцій проти таких танкерів.

Наприкінці минулого року Великобританія вже почала вимагати від суден, що проходять через Ла-Манш, надати страховку для перевірки.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти