У початок

Ціни на ДП в США і Європі зростають через недостатні обсяги випуску — Bloomberg

Світові нафтопереробні заводи (НПЗ) не можуть виготовляти достатнього обсягу дизельного палива, що відкриває новий «інфляційний фронт», пише агентство Bloomberg.

Навіть стрімке зростання цін на нафту не йде в жодне порівняння з темпами здорожчання дизпального. Ціни на дизель у США підскочили на понад $140 за барель минулого тижня — до найвищого рівня за всю історію для цієї пори року. Вартість палива в Європі з літа злетіла на 60%.

«Ми ризикуємо побачити напруженість, що зберігається на ринку, особливо на дистиляти, в зимові місяці, оскільки НПЗ не справляються», — сказав голова відділу нафтового ринку Міжнародного енергетичного агентства Торіл Босоні.

Екстремально спекотна погода в Північній півкулі цього літа призвела до того, що виробництво багатьох НПЗ було нижчим, ніж зазвичай. Зі слів аналітика Goldman Sachs Каллума Брюса, на них також чиниться тиск, щоб вони виробляли інші нафтопродукти, такі як авіаційне паливо й бензин, попит на які різко зріс.

«Європейські нафтопереробні НПЗ також не змогли наростити постачання влітку через повсюдні незаплановані простої», — зазначив керівник відділу нафтопереробки консалтингової компанії FGE Юджин Лінделл.

З наближенням прохолодніших зимових місяців обмеження на НПЗ, пов'язані з погодою, загалом послаблюються. Навіть якщо деякі підприємства проходитимуть планове сезонне технічне обслуговування, є надія на деяке пом'якшення кризи дизельного пального, наголошується у статті.

Проте не варто забувати про те, що падіння попиту під час пандемії COVID-19 призвело до закриття менш ефективних НПЗ. Зараз споживання відновилося, але багато нафтопереробних заводів зникли.

Крім того, залишаються побоювання щодо обсягів постачання з боку низки ключових країн-експортерів ДП, включаючи рф і Саудівську Аравію. Китай нещодавно ввів нову квоту на експорт палива, але трейдери й аналітики в Азії заявили, що запланованого на цю мить обсягу буде недостатньо, щоб запобігти напруженості на ринку до кінця цього року. Основна частина постачання 2023 року з країни залишалася на рівні п'ятирічних сезонних мінімумів.

«Дизпальне — це паливо для 18-колісної вантажівки, яка перевозить продукцію з підприємства на ринок, тому коли ціни зростають, підвищення транспортних витрат перекладається на бізнес і споживачів», — зазначає Клей Сейгл із Rapidan Energy Group. Хоча посилюється надія на те, що економіка США зможе уникнути рецесії, «стрибок цін на енергоносії, чи то бензин, чи дизельне пальне, може підірвати більшу частину цього прогресу», додав він. Зі слів експерта, зростаючі ціни на дизпальне також можуть підштовхнути НПЗ до того, щоб віддати перевагу йому на шкоду виробництву бензину.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти