У початок

Чотири нафтові танкери вибухнули після відвідування портів рф

Цього року щонайменше чотири нафтові танкери постраждали від вибухів. Усі ці судна відвідали територіальні води росії за кілька тижнів до вибухів, пише Bloomberg.

Ніхто не взяв на себе відповідальність за інциденти, три з яких сталися в Середземному морі та один – у Балтійському, а представники судноплавної галузі кажуть, що передчасно звинувачувати Україну. Київ не взяв на себе відповідальності, а влада Греції та Італії розпочала розслідування. Цього року також були інші інциденти за участю російських кораблів.

«Усе вказує на те, що це умисно організовано, але це було дуже складно», — сказав Мунро Андерсон, керівник операцій у Vessel Protect, великому страховику суден від військових ризиків.

Проте вибухи вказують на підвищений ризик для танкерів, що перевозять російську нафту. Вони відбуваються в той час, коли Україна взяла на себе відповідальність за атаку на трубопровід, який пропускає казахстанську нафту, що призвело до порушення постачань. Але вибухи на танкерах та інші інциденти, пов’язані з кораблями, які заходили в Росію, не мають однакових характеристик, що ускладнює впевненість щодо мотивів, сказав Андерсон.

«Поки не з’являться додаткові подробиці, будь-яка подальша оцінка буде, в кращому випадку, припущенням».

На вихідних 800-футовий Seagewel зазнав вибуху в італійському порту Савона, що спонукало прокуратуру країни розпочати антитерористичне розслідування. Афінський оператор судна Тенамаріс описав те, що сталося, як підозрілий «інцидент із безпекою».

Місяцем раніше танкери Thenamaris і Seacharm також зазнали аварії під час плавання до Джейхана в Туреччині, повідомила компанія. Судноплавне видання Lloyds List повідомило, що на кораблі також стався вибух.

Незважаючи на те, що обидва танкери компанії вирушили в росію до того, як зазнали нападу, жоден із них не перевозив російську нафту, тобто вони діяли відповідно до західних санкцій. Обидва забрали вантаж казахстанської сирої нафти поблизу російського порту новоросійськ, показують дані про транспортування, зібрані Bloomberg. В обох випадках подорож корабля була не останньою.

Два інших судна — Koala і Grace Ferrum — відвідали усть-лугу в Балтійському морі. На Koala вибух пролунав, коли вона була в російському нафтовому порту. Інцидент із Grace Ferrum стався, коли танкер прибув у лівійські води через кілька тижнів, повідомляє LloydsList.

Місцева влада назвала вибух Koala «техногенним інцидентом». Судно зазнало кількох вибухів, повідомила тоді охоронна компанія Ambrey Analytics.

«Грейс Феррум» вже кілька тижнів перебував біля узбережжя Лівії і востаннє сигналізував, що він не під командуванням.

Цілями стали не лише нафтові танкери. Найбільше вантажне судно тилового флоту російської армії також затонуло в Середземному морі наприкінці 2024 року після вибуху в машинному відділенні. москва кваліфікувала це як теракт.

Bimco, найбільша у світі торгова група судноплавства, заявила, що занадто рано робити висновки щодо цих інцидентів.

«Ми знаємо про інциденти, коли деякі судна, що прямують до російських портів і з них, зазнали вибухів, що призвело до пошкоджень корпусу», — сказав Якоб П. Ларсен, головний спеціаліст із безпеки та безпеки Bimco. «Ми ведемо тісний діалог з органами влади, щоб дізнатися більше про інциденти та покращити наше розуміння потенційних наслідків для ланцюгів постачань».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти