Промислові протести, які охопили Францію останніми тижнями, призвели до того, що великий європейський ринок забезпечений дизелем краще, ніж це могло б бути в короткостроковій перспективі, в результаті серйозних перебоїв у французькому імпорті, спричинених страйками докерів. Але з огляду на те, що більше половини нафтопереробних потужностей країни не працюють, французькі запаси можуть поспішно поповнити, коли порти відновлять нормальну роботу.
Як повідомляє Argus, зараз три з шести нафтопереробних заводів Франції закрито, а три інші працюють зниженими темпами. Усі мають проблеми з надходженням сирої нафти й транспортуванням нафтопродуктів. Але поки що страйки мало вплинули на маржу дизпального в північно-західній Європі. Премії на дизельне пальне до сирої нафти незначно змінилися, становлячи в середньому близько $30,50 за барель у березні на сьогоднішній день порівняно з приблизно $29 за барель у лютому. Це дуже далеко від середньої премії на рівні $66,50 за барель у жовтні минулого року, коли протести, пов’язані з оплатою праці, закрили більшість французьких нафтопереробних заводів.
Цьогорічні страйки мають інший масштаб, ніж торішні. Цього місяця Франція імпортує менше, ніж удвічі, дизельного пального й газойлю, ніж у жовтні минулого року. Трейдери кажуть, що це ключова причина, чому страйки цього разу не мають такого ж впливу на ціни на ДП.
Працівники доків у портовому комплексі Фос-Лавера на середземноморському узбережжі Франції страйкують з 13 березня, і їхні страйки триватимуть принаймні до 24 березня. Дизельні вантажі поки не можуть розвантажувати. За даними Vortexa, цього місяця до Фос-Лавери прибуло лише близько 5 тис. тонн газойлю на борту невеликого каботажного судна з Барселони. Торік порт отримував у середньому 360 тис. т/місяць, що зробило його третім за величиною пунктом імпорту дизпального й газойлю в ЄС після Амстердама-Роттердама-Антверпена (ARA) й Гамбурга.
Загалом лише близько 780 тис. т ДП й газойлю було вивантажено у Франції за перші три тижні березня, порівняно з 1,12 млн т у лютому в цілому та 1,76 млн т у січні. Французькі порти отримали близько 2,69 млн т у жовтні минулого року, коли останній раунд страйків спричинив такий дефіцит внутрішнього виробництва, що маржа дизельного пального зросла до рекордного рівня. Порушення логістики, спричинені масовими протестами цього місяця, сповільнюють вплив на ринок. Трейдери зазначають, що Франція буде змушена вичерпати запаси у своєму внутрішньому сховищі, а необхідність заміни цих запасів пізніше призведе до скорочення регіональних постачань, коли операції в портах відновляться.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти