Ремонт на Мажейкяйському НПЗ, що триває, продовжує сприяти подорожчанню газу в регіоні. Слідом за Литвою ціни почали зростати і в Польщі. Ціни автомобільних партій суміші на польських терміналах підвищилися на $5/т, до $635–660/т на умовах FCA. З урахуванням вартості доставки до польсько-українського кордону пропан-бутан подорожчав також на $5/т, до $674–705/т.
«Пропозицій з Литви стало менше, тому з’явився попит на польський ресурс», — розповів один з учасників ринку. Як наслідок, упродовж минулого тижня автомобільні відвантаження газу з Польщі зросли до $671/т — це максимальний обсяг за останні чотири тижні.
У поміч польським компаніям стало також підвищення жовтневих цін Sonatrach і відновлення залізничних постачань російського бутану — цінного інгредієнта в рецепті суміші деяких польських трейдерів. Нагадаємо, 25 вересня польський уряд відновив транспортне сполучення з Білоруссю після закінчення військових навчань «Запад 2025». Одночасне надходження великих обсягів дещо охолодило ціни: упродовж тижня залізничні партії бутану на умовах DAP Брест подешевшали на $16–39/т, до $513–548/т.
Ціни газу в Північно-Західній Європі упродовж тижня не показували вираженої динаміки. Великі партії пропану подорожчали на $3/т, до $452/т, а бутану — подешевшали на $2/т, до $470/т CIF ARA.
Гуртові партії пропану в Гданську подорожчали на $5–10/т, до $670–680/т на умовах FCA на тлі зростання попиту на внутрішньому ринку. Автомобільні партії пропану з терміналу в Ризі на український ринок пропонувалися по €489/т на умовах FCA. Представник компанії Latvijas Propana Gaze повідомив enkorr, що приблизно 17 жовтня в Ризі очікується надходження чергової партії продукту.
З литовських базисів пропозиція газу майже відсутня. Через технічні проблеми, що виникли на Мажейкяйському НПЗ у вересні, місцеві компанії не зробили достатніх запасів. Крім того, на доступності продукту позначився інцидент на ГНС біля Вільнюса, що стався 10 вересня. «Тоді згоріли не тільки цистерни, а й постраждало компресорне обладнання терміналу», — каже трейдер, знайомий із ситуацією. Останні пропозиції від трейдерів, про які було чути, були на рівні $683–691/т з урахуванням доставки до польсько-українського кордону. Компанія ORLEN Lietuva другий тиждень поспіль не виділяє обсягів для українського ринку.
На румунському ринку на початку жовтня зберігається хороший попит. «Ринок перейшов на зимовий стандарт суміші автогазу. Попит підвищений, оскільки вміст пропану зріс до 70%», — розповів трейдер. Водночас ціни в Галаці при продажах в Україну зменшилися через конкуренцію з українськими компаніями. Автомобільні партії пропану пропонуються по $615–635/т на умовах FCA — це на $5–15/т менше порівняно з минулим тижнем. Суміш подешевшала на $10–15/т, до $620–625/т.
Цього тижня на термінали Галацу очікується прибуття трьох суден з газом. На Unicom Terminal надійдуть Gaz Concord і Gas Milano, які зафрахтували Interport & Vixon, на City Gas — Belgravia V для Bulmarket.
У Мангалії ціна суміші з 5 жовтня зросла на $30/т, до $630/т. З цього базису компанія Taki&Da реалізує газ на внутрішньому ринку Румунії.
Ціни бутану на румунському ринку зросли попри сезонне зменшення попиту на нього. На початку жовтня автомобільні партії важкої суміші в Плоєшті пропонуються по $580–585/т — це на $25/т дорожче порівняно з другою половиною вересня. Ціни бутану на румунських НПЗ формуються на основі індексу ANSI, який у жовтні зріс на $19/т, до $461,5/т. Крім того, учасники ринку вказують на можливе зменшення пропозиції з середини жовтня. «На ремонт зупиняється завод «Лукойлу», буде стояти щонайменше до середини грудня», — сказав трейдер.
Залізничні партії суміші на польсько-українському кордоні дві польські компанії пропонували по $680/т на умовах DAP Ягодин і DAP Ізов — це на $10–40/т нижче порівняно з кінцем вересня. Із закарпатського напрямку пропонувався тільки бутан по €490/т DAP Еперешке. «Зараз пропонуємо тільки бутан, бо суміш уже продано», — повідомили в компанії Eurogas LPG.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти